1068

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

فروش بیش از انتظار ویندوز ۱۰ و دستگاه های مبتنی بر آن در ۵۰ روز گذشته!

مایکروسافت، نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۴ به صورت رسمی منتشر کرد و از آن روز به بعد نیز شاهد حضور دستگاه های مبتنی بر آن هستیم که انتخاب های بی شماری را پیش روی کاربران گذاشته اند. ویندوز ۱۰ به صورت رایگان برای دارندگان ویندوز ۷ و ۸ اورجینال منتشر شده و اینسایدر ها نیز در صورت موافقت جهت دریافت بیلد های جدید، می توانند ویندوز ۱۰ را رایگان دریافت کنند.

مایکروسافت با معرفی ویندوز ۱۰ اعلام کرد که ویندوز تنها قطب این شرکت نیست و قصد ندارد که به طور کامل بر آن متکی باشد و همین موضوع در کنار گوشی های ویندوز فونی باعث شدند تا این شرکت سیاست های خود را تغییر دهد و ویندوز ۱۰ را به صورت رایگان برای دارندگان ویندوز ۷ و ۸ اورجینال و اینسایدر ها منتشر کند اما این عرضه رایگان باعث نشده که به فروش ویندوز ۱۰ آسیبی وارد شود! در ۵۰ روز گذشته، ویندوز ۱۰ با قدرت تمام به فروش خود ادامه داده است!

یک تحلیل گر به نام Brendan Barnicle اعلام کرده است با توجه به تحقیقاتی که از ۲۸ فروشنده نسبتاً بزرگ رایانه در ایالات متحده به عمل آورده، ۱۷ درصد آن ها تنها یک جمله را گفته اند: فروش ویندوز ۱۰ و دستگاه های مبتنی بر آن بیش از حد انتظار بوده است! این در حالی است که سایرین نیز به همین موضوع اشاره کرده اند. نکته ای که باعث می شود این گفته جالب به نظر برسد این است که در حال حاضر بازار رایانه های شخصی در حال رکود است و یک سیر نزولی را از نظر فروش طی می کند. بنابراین فروش بالای ویندوز ۱۰ در این بازار آشفته بسیار تعجب آور است. همان طوری که می دانید، ویندوز ۱۰ به صورت همزمان بر روی دستگاه های مختلفی از جمله رایانه های شخصی، تلفن های هوشمند و تبلت ها تمرکز دارد و برای هر یک ویژگی های جدیدی را به ارمغان آورده است.

ویندوز ۱۰ بر روی تبلت ها

ویندوز ۱۰ برای تبلت ها ویژگی های اختصاصی را به همراه دارد که ازجمله آن ها می توان به رابط کاربری تطبیق پذیر یا به اصطلاح کانتینیوم اشاره کرد. این ویژگی، تبلت شما را از محیط دسکتاپ که با ماوس و کیبورد در آن کارهایتان را انجام می دهید، به محیط تبلت که تماماً برای کار با انگشتان بهینه شده تبدیل می کند. در این حالت، منوی استارت به صفحه استارت تبدیل می شود و کاشی های زنده تمام صفحه را در بر می گیرند و تمام عناصر صفحه استارت که شما در دسکتاپ با استفاده از ماوس و کیبورد به آن ها دسترسی داشتید را اکنون می توانید با انگشتانتان لمس کنید.

مایکروسافت چند وقتی است که وضعیت دریافت ویندوز ۱۰ توسط کاربران را اعلام نکرده است. آخرین باری که وضعیت دریافت ویندوز ۱۰ از سوی مایکروسافت اعلام شد دانستیم که ۷۵ میلیون کاربر آن را دریافت کرده اند و بعد از آن نیز یک منبع قابل اعتماد اعلام کرد که میزان دریافت ویندوز ۱۰ توسط کاربران از مرز ۱۰۰ میلیون نیز گذشته است! حال بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران پیش بینی می کنند که ویندوز ۱۰ با به روز رسانی هایی که مایکروسافت برای آن منتشر می کند همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و موفقیت های بیشتری را کسب خواهد کرد. البته این را هم باید در نظر داشت که هم اکنون نیز رایانه های بسیاری در صف انتظار دریافت ویندوز ۱۰ هستند و مایکروسافت به ترتیب ویندوز ۱۰ را برای آنان منتشر خواهد کرد.

فروش بیش از انتظار ویندوز ۱۰ و دستگاه های مبتنی بر آن در ۵۰ روز گذشته!