1069

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

سرویس اشتراکی یوتوب ماه آینده از راه می رسد

یک دهه از عمر بزرگ ترین شبکه به اشتراک گذاری ویدیو می گذرد و در این مدت، یوتوب همواره به شکل رایگان به کار خود ادامه داده اما اکنون، مدیران این سرویس می خواهند بلیت هایی از جیب هایشان در آورده و آنها را به کاربران بفروشند.

بر اساس گزارش اخیر وب سایت Recode، اکنون سرویس یاد شده طرح فروش اشتراک را نهایی نموده و به احتمال زیاد، در انتهای ماه اکتبر، شاهد رونمایی و شروع به کار آن خواهیم بود. از سوی دیگر یوتوب ایمیلی را برای محتواسازان محبوب خود ارسال نموده که در آن، ذکر گشته این افراد باید تا تاریخ ۲۲ اکتبر، با قوانین و شرایط جدید این سرویس توافق نمایند و در غیر این صورت:‌ «ویدیوهای آنها برای نمایش عمومی در اختیار کاربران ساکن ایالات متحده قرار نخواهد گرفت.»

شایعه شروع به کار سرویس اشتراکی یوتوب، از یک سال پیش به گوش می رسد و سخنگویان این سرویس نیز در آن زمان پاسخی جهت تایید و یا تکذیب آن نداشتند. در سال جاری اما خبر رسید که این طرح، شاید در میان تابستان و یا حتی پس از سال ۲۰۱۵ اجرایی شود.

گوگل در ایمیلی که برای سازندگان محتوا ارسال نموده، نوشته است:‌ «جهت دادن انتخاب های بیشتر به کاربران، تصمیم داریم سرویسی بدون تبلیغات در اختیار استفاده کنندگان از یوتوب قرار دهیم که هزینه آن را به شکل ماهانه پرداخت نمایند. چنین سرویسی، در گذر زمان منبع درآمد جدیدی خواهد بود که می تواند مکملی برای درآمد تبلیغات شما باشد. بر همین اساس عده بسیار زیادی- ۹۵ درصد از محتوا سازان- پیشتر اعلام آمادگی خود برای حضور در این سرویس را اعلام نموده اند.»

وب سایت Recode همچنین پیشنهاد می دهد که سرویس بدون تبلیغات یوتوب، به احتمال زیاد هزینه اشتراکی معادل ۱۰ دلار را به شکل ماهانه در پی خواهد داشت. اکنون و با شرایط پیش آمده، می توان انتظار داشت که مدیران گوگل و یوتوب در مراسم روز سه شنبه و در مراسم معرفی از نکسوس های جدید، در مورد این سرویس نیز اطلاع رسانی نموده و آن را به شکل رسمی معرفی کنند.

سرویس اشتراکی یوتوب ماه آینده از راه می رسد