1082

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

خودروی جدید تسلا مجهز به کلید «مود دفاعی جنگ‌های بیولوژیک» است

اگر می‌خواهید در جنگ‌های بیولوژیکی زنده بمانید؛ باید خودروی تازه معرفی شده Model X شرکت تسلا را خریداری کنید. ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا در مراسم رونمایی این خودرو و هنگام برشمردن ویژگی‌های آن به یک کلید خاص اشاره کرد: «bioweapon defense mode». ماسک می‌گوید این کلید واقعی است و همیشه آماده استفاده برای دفاع در مقابل حملات بیولوژیک است. ماسک هنگامی که داشت درباره کیفیت هوای داخل این خودرو و تفاوت آن با هوای بیرون خودرو صحبت می‌کرد (هوای داخل خودروی جدید تسلا در حد محیط‌های بیمارستانی تمیز و پاک‌سازی شده است) و اینکه چگونه می‌توان این خودرو را تمیز نگه داشت؛ به کلید دفاع در برابر خطرات بیولوژیکی اشاره کرد و گفت هر زمانی همه چیز رو به سیاهی گذاشت؛ می‌توانید از این کلید استفاده کنید. ایلان ماسک با خنده ادامه می‌دهد هر وقت در یک شرایط آخرالزمانی گرفتار شدید سریعاً این کلید را فشار دهید.

Screen_Shot_2015-09-30_at_12.05.50_AM.0.0.0 - 1

ظاهراً با فشار دادن این کلید، فیلتر هوای مخصوص خودروی Model X شروع به کار می‌کند. این فیلتر ده برابر بزرگ‌تر از یک فیلتر هوای خودروی معمولی است که در نتیجه آن شما در امان خواهید بود. در این فیلتر سه لایه کربنی استفاده شده است که از انواع گازهای مضر مانند هیدروکربن‌ها، اسیدی و قلیایی جلوگیری می‌کند.

numbers

تسلا ادعا می‌کند این فیلتر ۳۰۰ برابر بهتر از فیلترهای معمولی می‌تواند باکتری‌های را حذف و از ورودشان به درون هوای خودرو جلوگیری کند. همین‌طور این فیلتر می‌تواند ۵۰۰ برابر بهتر از دیگر فیلترها در مقابل مواد آلرژی‌زا مقاومت کند، ۷۰۰ برابر بهتر مه و دود را فیلتر می‌کند و مهم‌تر از همه این‌ها حدود ۸۰۰ برابر بهتر از دیگر فیلترها به جنگ ویروس‌ها می‌رود و آن‌ها را فیلتر می‌کند. تسلا می‌گوید فیلتر استفاده شده روی این خودرو می‌تواند تا ۹۹٫۹۷ درصد ریزگردهای موجودر در هوا را فیلتر و از ورودشان به هوای داخل خودرو ممانعت به عمل بیاورد. در واقع؛ این مود برای هر شرایط نامساعد جوی و آلودگی‌های زیاد هوای بیرونی خودرو قابل استفاده است. رانندگان این خودرو می‌توانند در شهرهای پرترافیک که هوا به شدت آلوده است؛ از این مود استفاده کنند.

tesla-model-x-590x330

این کلید روی صفحه‌نمایش داشبورد تعبیه شده است و به گفته رسانه‌ها توانسته از پس تمامی تست‌های سنسور هوای موجود برای خودروها برآید و همگی را با موفقیت پشت سر بگذارد. از نظر طراحان خودروهای تسلا برای انتخاب یک خودروی مناسب زندگی در آینده تنها فاکتورهایی مانند زیبایی و راحتی و سرعت و امنیت در تصادف‌ها کافی نیستند و امنیت خودرو و سرنشینان آن در حد ایمن ماندن از هوای آلوده بیرون از خودرو اهمیت دو چندانی یافته‌اند. قیمت خودروی Model X تسلا از ۱۳۲ هزار دلار شروع می‌شود.

خودروی جدید تسلا مجهز به کلید «مود دفاعی جنگ‌های بیولوژیک» است