1107

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت بالاخره سیستم تاچ سه بعدی خودش را به ویندوز 10 می آورد

ایکروسافت استاد پیشرو بودن در تکنولوژی های جدید است. اما درست در همان اول کار، تولید آن ها را رها کرده و دو دستی تقدیم رقبایش می کند تا تمام اعتبار و پاداشش نصیب آن ها بشود.
این سرنوشت دامن گیر تبلت ها، ساعت و تلفن های هوشمند شده است و اکنون نوبت به قابلیت راست کلیک کردن رسیده است!

تاچ سه بعدی

شرکت اپل به تازگی قابلیت تاچ سه بعدی را برای تلفن های همراه هوشمندش معرفی نمود که اساس کار آن دسترسی سریع به گزینه های موجود در اپلیکیشن ها بسته به میزان فشار دادن انگشت بر روی صفحه نمایش است. به عبارت دیگر در صفحه نخست، با فشار انگشت، فهرستی از عملکردهای مختلف هر اپلیکیشن برای تسریع در کار کردن با آن ها ارائه می شود.

البته مایکروسافت چند صباحی بود که بر روی منبسط کردن کاشی های ویندوزش با عملکردی مشابه تاچ سه بعدی اپل کار می کرد. این پروژه در پی ارائه McLaren که قرار بود این ویژگی را به همراه داشته باشد، رها شد.

حالا ظاهرا این ویژگی بار دیگر در لباسی موسوم به “راست کلیک” یا “فشردن و نگاه داشتن” در پیش نمایش آخرین نسخه ویندوز 10 اینسایدر ظاهر شده است. این ویژگی دسترسی سری به دستورات اپلیکیشن ها را میسر می کند و به طور مثال این امکان را به کاربر می دهد که بدون باز کردن اپلیکیشن Tweetium قادر به نوشتن توییت جدید باشد.

اما چه سود؟ این قابلیتی که به تلفن های همراه، تبلت ها و کامپیوترهای ما می آید، چند وقتی ست که دیگر با نام اپل عجین شده است و مایکروسافت بار دیگر به جای اینکه پیشرو باشد، انگ تقلید و پیروی را یدک خواهد کشید.

مایکروسافت بالاخره سیستم تاچ سه بعدی خودش را به ویندوز 10 می آورد