10

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1392/10/11 - مقالات

آشنایی با بازنویسی آدرس وب سایت

خیلی از افراد یا شرکت ها ساعت ها و ساعت ها وقت صرف می کنند تا برای خود یا مشتریان خود دنبال دامنه ای بگردند که راحت تلفظ شود، بخاطر سپرده شود، کوتاه باشد، ترجیحا .com باشد. روی بیزینس کارت خوب دیده شود و به راحتی پشت تلفن شنیده شود.

 یا میلیونها تومان هزینه می کنند تا دامنه ای که مد نظر دارند و توسط شخص دیگری قبلا ثبت شده خریداری کنند.

 آنها تمام این دردسرها را بجان می خرند ولی به لینک هایی که بعد از دامنه قرار میگیرد اصلا توجه نمی کنند. کلماتی که بعد از دامنه قرار میگیرند نیز باید مناسب، مرتبط و حرفه ای باشند آسان بخاطر سپرده شوند و از همه مهم تر مشتریان را جذب کند و تاثیر زیادی در رنک سایت دارد.

 خوشبختانه تکنیکی هست به نام URL Rewriting که براحتی url را به یک url مناسب تغییر می دهد، با دردسری به مراتب کمتر از پیداکردن دامنه مناسب. این روش به شما امکان می دهد URL را بدون نیاز به تغییرات ساختاری سایت خود به یک URL کاربرپسند، ساده و همراه با کلمات کلیدی تبدیل کنید.

این مطلب موضوعات زیر را شامل می شود

۱-URL Rewriting چیست؟

۲-چطور URL Rewriting به رنکینگ سایت کمک می کند؟

۳-نمونه های URL Rewriting به همراه regular expressions, flags و conditionals

 

URL Rewriting چیست؟

 

اگر شما بخواهید به بانک نامه ای بنویسید ممکن است برنامه ای برای نوشتن نامه مثل word را بازکنید و آن را با نام lettertobank.doc  ذخیره کنید. این فایل ممکن است در دایرکتوری Document شما قرار گیرد و دسترسی به فایل شما چیزیست شبیه به این C:\Windows\users\julie\Documents\lettertobank.doc . یک مسیر = یک فایل.

 

همینطور اگر شما یک سایت بانک طراحی می کنید . صفحه ای می سازید با نام page1.html و آن را آپلود می کنید در مرورگر خود اینچنین به آن اشاره می کنید http://www.mybank.com/page1.html. یک URL = یک منبع. در این مورد منبع یک صفحه است که می توانید محصول باشد یا هر چیز دیگری.

 

URL Rewriting این قاعده را تغییر می دهد و به شما این امکان را می دهد تا URL را از منبع جدا کنید. با URL Rewriting شما می توانید http://www.mybank.com/aboutus.html این صفحه را داشته باشید و به کاربر محتوای http://www.mybank.com/page1.html را نشان دهید یا صفحه about-us/ یا درباره-ما/ یا هر URL دیگری. یک چیزیست مثل shortcuts برای دسترسی به منبع. یک URL = یک روش برای پیدا کردن منبع.

 

با URL Rewriting منبع و URL که به هم ارتباط پیدا می کنند می توانند کاملا جدا از هم عمل کنند.

 

چطور URL Rewriting به رنکینگ سایت کمک می کند؟

 

برای مثال با نگاه به URL زیر می توان فهمید که چه چیزی در این سایت فروخته می شود

 

http://digikala.com/?Products=Notebook&Product=Notebook-Apple-MacBook-Pro-MC700

دیجی کالا سایت معتبری است و بازدید و فروش قابل توجهی دارد، ولی اگر برای عبارت Apple MacBook Pro در گوگل جستجو کنید با سایت های خارجی بسیاری مواجه می شود و وقتی عبارت اپل مک بوک پرو را به فارسی جستجو کنیم وبلاگ ویزویز:  قیمت-لپ-تاپ-اپل-مک-بوک-پرو/http://vizviz.net/tag بالاتر از دیجی کالا که هم فروشکاه است و هم بازدید بسیار بیشتری دارد نمایش داده می شود.

بازنویسی URL

حتی در نتیجه جستجو در URL اپل مک بوک پرو بارنگ پررنگ تری نمایش داده می شود.

 بنابراین آیا دیجی کالا می تواند این URL را شبیه به چیزی مثل این MC700-اپل-مک-بوک-پرو/http://digikala.com/product تغییر دهد بدون اینکه مجبور شود در ساختار سایت خود تغییراتی ایجاد کند؟ جواب URL Rewriting است.

 بصورت ساده URL Rewriting به سرور می گوید بجای ?Products=Notebook&Product=Notebook-Apple-MacBook-Pro-MC700 این MC700-اپل-مک-بوک-پرو/product را نمایش بده بدون آنکه مردم یا موتور جستجو متوجه شود.

 به گفته گوگل خیلی موارد هست (بیش از ۲۰۰ مورد) که در رنکینگ سایت شما در جستجو تاثیر می گذارد. ولی URL کاربرپسند و خوانا جزو مهمترین این موارد دسته بندی می شود.

آشنایی با بازنویسی آدرس وب سایت