1109

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

حالا دیگر آمریکایی‌ها، زمان بیشتری را صرف اپلیکیشن‌ها می‌کنند تا تماشای برنامه‌های تلویزیونی

شهروندان آمریکایی‌، علاقه زیادی به تماشای تلویزیون دارند. شبکه‌های تلویزیونی رایگان و کابلی انبوه با برنامه‌های بسیار متنوعشان که همه سلیقه‌های را پوشش می‌دهد، باعث شده است که هر آمریکایی، در هر روز، دقایق زیادی را صرف تماشای تلویزیون کند.

اما به گواه اعداد و ارقام شرکت Flurry حالا دیگر رسانه سنتی تلویزیون، در مقابل دنیای اپلیکیشن‌های موبایل کم آورده است و برای اولین بار میزان زمان صرف شده پای اپلیکیشن‌ها، بیشتر از زمان تماشای تلویزیون آمریکایی‌ها شده است.

بر این اساس، هر آمریکایی به طور متوسط در هر روز ۱۹۸ دقیقه را صرف اپلیکیشن‌ها می‌کند، در صورتی که ۱۶۸ دقیقه تلویزیون تماشا می‌کند.

9-12-2015 11-04-36 AM

تازه این در شرایطی است که:

۱- میزان زمان صرف شده در مرورگرهای اینترنتی که در این آمار، لحاظ نشده است که در این صورت میزان صرف شده برای اپلیکیشن‌ها به ۲۲۰ دقیقه می‌رسد. (یعنی ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه در هر روز)

۲- برخی‌ها هم فقط تلویزیون را روشن می‌کنند و حین پخش برنامه‌ها، کارهای دیگر را انجام می‌دهند. یعنی تلویزیون در بک‌گراند کارهای دیگرشان پخش می‌شود. پس در صورتی که زمان تماشای اختصاصی تلویزیون محاسبه می‌شد، آمار تماشای تلویزیون پایین‌تر هم می‌آمد.

اینها ما را به این نتیجه می‌رسانند که محتواسازان باید به سمت انتشار محتوا از طرق اپ بروند.

شاید در ایران که فروش محتوای متنی یا چندرسانه‌ای هنوز جا نیفتاده است، این موضوع تنها از نظر بُرد رسانه‌ای اهمیت داشته باشد. اما چیزی که مسلم است که رسانه‌های سنتی، نه‌تنها در آمریکا، بلکه در دیگر نقاط دنیا هم، جدا دیگر یارای مقابله با اپلیکیشن‌های موبایل‌ها و تبلت‌ها را ندارند.

حالا دیگر آمریکایی‌ها، زمان بیشتری را صرف اپلیکیشن‌ها می‌کنند تا تماشای برنامه‌های تلویزیونی