1121

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

اولین خودروی تمام الکتریکی ولوو، سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد

کمپانی ولوو، هیچوقت تمایل چندانی به ورود به عرصه ی اتومبیل های خودران نشان نداده، اما وقتی بحث اتومبیل های الکتریکی در میان باشد، اوضاع کمی متفاوت است. اتومبیل جدید ولوو، یعنی XC90، به صورت هیبردی عرضه شده و از یک ورودی V60 برخوردار است؛ اما هم چنان خبری از اتومبیل تمام الکتریکی نیست.

اما بالاخره، کمپانی اتومبیل سازی سوئدی آمادگی خود را برای ورود به این حوزه اعلام نموده و نخستین اتومبیل تمام الکتریک آن ها، در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. علاوه بر این، کمپانی مذکور از این پس نسخه ی هیبریدی تمام اتومبیل های خود و نیز تعدادی خودروی کوچک الکتریکی در قالب «سری ۴۰» عرضه خواهد کرد.

هنوز اطلاعات چندانی در دست نیست که اتومبیل های الکتریکی ولوو به چه شکل خواهند بود، اما گزارش ها حاکی از آن اند که این اتومبیل ها اندازه ای مشابه S60 خواهند داشت و قادر به نگه داشتن شارژ تا مسافت ۳۰۰ مایل (حدودا برابر با ۴۸۰ کیلومتر) هستند؛ یعنی چیزی شبیه به Model 3 کمپانی تسلا.

با تمام این تفاسیر، به نظر می رسد که مدیر اجرایی ولوو، هیکن ساموئلسون، امید زیادی به این پروژه دارد و متعقد است که مردم، آمادگی زیادی برای تهیه ی اتومبیل های الکتریکی دارند و ۱۰ درصد از فروش ولوو در ۲۴ ماه آینده، از طریق خودروهای الکتریکی تامین خواهد شد.

اولین خودروی تمام الکتریکی ولوو، سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد