1157

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

تنها سه ماه پس از عرضه، ویندوز ۱۰ اکنون بر روی بیش از ۱۲۰ میلیون دستگاه نصب شده است!

۷ مرداد امسال بود که مایکروسافت رسما از ویندوز ۱۰ نهایی پرده برداشت و این سیستم عامل در سراسر جهان در دسترس قرار گرفت. حال پس از گذشت سه ماه از روز عرضه ی این سیستم عامل، گزارش ها حاکی از آن هستند که ویندوز ۱۰ اکنون بر روی بیش از ۱۲۰ میلیون رایانه ی شخصی نصب شده اند.

این گزارش را وب سایت WinBeta توسط منابع ناشناس خود به دست آورده است و ادعا می کند که اکنون بیش از ۱۲۰ میلیون رایانه دارای ویندوز ۱۰ هستند، که عددی بسیار خیره کننده محسوب می شود. پیش از این مایکروسافت در کنفرانس ۱۴ مهر خود رسما اعلام کرد که تا آن زمان، بیش از ۱۱۰ میلیون رایانه ویندوز ۱۰ را اجرا می کنند.

ویندوز ۱۰ در ماه نوامبر پیش رو (ماه آینده میلادی) آپدیت جدیدی را دریافت خواهد کرد که این سیستم عامل را تازه کرده و بسیاری از مشکلات آن را رفع خواهد کرد. پس از آن بسیاری از کاربرانی که منتظر عرضه ی این آپدیت و بهتر شدن ویندوز ۱۰ هستند اقدام به آپدیت خواهند کرد و این عدد را بزرگ تر خواهند کرد. همچنین ویندوز ۱۰ هنوز برای موبایل ها و کنسول اکس باکس به صورت رسمی عرضه نشده است، بنابراین با عرضه ی ویندوز ۱۰ برای اکس باکس وان و موبایل های ویندوزفونی، این عدد ۱۲۰ میلیونی جهش بزرگی خواهد داشت.

مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ اعلام کرد که پس از دو سال یک میلیارد دستگاه ویندوز ۱۰ را اجرا خواهند کرد، و در واقع ردموندی ها این هدف را برای خود قرار داده اند. اگر مایکروسافت با همین آمار، یعنی ۱۲۰ میلیون نصب در هر سه ماه پیش برود، پس از دو سال، حدود ۹۶۰ میلیون دستگاه ویندوز ۱۰ را اجرا خواهند کرد که با هدف ۱ میلیاردی مایکروسافت کمی فاصله دارد، اما این موضوع را در نظر بگیرید که ویندوز ۱۰ هنوز برای بسیاری از دستگاه ها منتشر نشده است. همچنین چند صد نوع دستگاه و لپ تاپ مختلف با سیستم عامل ویندوز ۱۰ عرضه خواهند شد که می توانند این آمار را حتی از هدف مایکروسافت نیز بالاتر ببرند. با این حال تا به اینجای کار باید بگوییم که مایکروسافت عملکرد عالی در جذب کاربران به ویندوز ۱۰ داشته و امیدوارم این روند در ویندوز ۱۰ موبایل و گوشی های ویندوزی نیز ادامه پیدا کند.

تنها سه ماه پس از عرضه، ویندوز ۱۰ اکنون بر روی بیش از ۱۲۰ میلیون دستگاه نصب شده است!