1166

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

ویندوز ۷ تنها یک سال دیگر در دسترس تولید کنندگان سخت افزار خواهد بود!

اگر بخواهیم خیلی خلاصه داستان ویندوز ۱۰ را تعریف کنیم باید برگردیم به ویندوز هشت و محبوبیت بسیار کم آن، و ویندوز ۷ که به خاطر داشتن منوی استارت سنتی، پناهگان کاربران دوست دار ویندوز بود. مایکروسافت برای انس مجدد با کاربران، منوی استارت را با بهبود های فراوان وارد جدید ترین ویندوز خود کرد و از طرفی هم حالت مدرن ویندوز ۸ را حفظ کرد تا همه سلیقه ها را پوشش داده باشد. حال کمپانی انتظار دارد همه کاربران به ویندوز ۱۰ بیایند!

انتظار نامعقولی هم نیست، ویندوزی که همه ویژگی های نسل های پیشین را به صورت بهبود یافته در خود دارد، قطعا پتانسلی آن را دارد که کاربران دلخور از ویندوز ۸ را با مایکروسافت آشتی دهد. در همین راستا مایکروسافت برای تولید کنندگان رایانه ها (OEMها) مهلتی تعیین کرده و اعلام کرده پس از پایان این مهلت، دیگر امکان ساخت رایانه جدیدی به همراه ویندوز ۷، وجود نخواهد داشت.

مهلتی که مایکروسافت تعیین کرده در تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۶ یعنی یک سال دیگر، پایان خواهد یافت. و پس از آن هیچ رایانه دسکتاپ، تبلت و لپتاپی که مجهز به ویندوز ۷ باشد، تولید نخواهد شد و بعد از آن تنها ویندوز ۱۰ خواهد بود و سازندگان سخت افزار! البته اگر تا آن زمان ویرایش مستقل و جدیدی از ویندوز ارایه نشود، به هر حال هر چیزی ممکن است.

۲۰۱۵-۱۱-۰۲_۲۰-۵۴-۱۷

تصویر فوق مربوط به وبسایت چرخه عمر ویندوز ها می باشد، و همانطور که مشاهده می کنید، همزمان با ویندوز ۷،ویندوز ۸.۱ نیز دیگر در دستگاه جدید نصب نخواهد شد، ویندوز ۸ هم در ماه ژوئن (ششمین ماه میلادی) و ۴ ماه زود تر از ویندوز ۸.۱ و ۷ به همین سرنوشت دچار خواهد شد. باز هم جای شکرش باقیست که هنوز یک سال به پایان چرخه عمر ویندوز ۷ و ۸.۱ باقی مانده است، همانطور که می بیند فعلا چیزی درباره چرخه عمر ویندوز ۱۰ ارایه نشده است. اجازه دهید این موضوع را روشن کنیم که این چرخه عمر، فقط مربوط به اجازه تولید کنندگان برای استفاده از این ویندوز ها در محصولات جدیدشان است، وگرنه پشتیبانی نرم افزاری و ارایه آپدیت های سیستمی و امنیتی برای این ویندوز ها، بحثی جدا دارد، جالب است بدانید که مایکروساف پشتیبانی خود از ویندوز XP را سال گذشته بود که به طور کامل قطع کرد.

ویندوز ۷ تنها یک سال دیگر در دسترس تولید کنندگان سخت افزار خواهد بود!