1189

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت برای مشتریان اروپایی خود دیتا سنتری در آلمان خواهد ساخت!

دیتا سنتر ها مراکزی هستند که بستر سخت افزاری فضا های ابری مانند وان رایو را شامل می شوند، این مراکز علاوه بر فضا های ابری، شامل همه تبادلات و تعاملات سرویس ها نیز هستند. سرویس های ابری مانند آفیس آنلاین، آژور و بسیاری دیگر توسط همین دیتا سنتر ها تغذیه می شوند. دیتا سنتر ها شریان اصلی همگام سازی های بین پلتفرمی نیز هستند و کمپانی مانند مایکروسافت که اکثر سرویس هایش ابری است، به چنین مراکزی نیاز دارد.

مشتریان اروپایی مایکروسافت در نیمه دوم سال میلادی آینده خواهند توانست دیتا سنتر بومی خود را داشته باشند و این از لحاظ سیاست ها و قوانین حریم شخصی، یک چیز بسیار ضروری است. مایکروسافت در صدد احداث یک دیتا سنتر جداگانه برای کشور های اروپایی برآمده و این بخش در آلمان ساخته خواهد شد. بر اساس قوانین سختگریانه آلمان، ایالات متحده و خود مایکروسافت نیز، باید این دیتا سنتر را “data trustee” به معنی “اداده های امانت” بنامند و حتی کاربرانی که اطلاعات خود را در این مراکز نگه داری می کنند.

سازمان FoX معتقد است این نگرانی ها و قوانین، از ترس دسترسی های بی قید و شرط ایلالات متحده، و در راس آن سازمان NSA به اطلاعات شخصی مصرف کنندگان وضع شده اند، همچنین افشاگری های ادوارد اسنودن یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن چنین نگرانی هایی بوده است. مایکروسافت یکی از اولین کمپانی های کلاد محور است که چنین اقدامی (احداث مرکز “داده های امانت” بومی) انجام می دهد و به نظر می رسد این اقدام مایکروسافت برای مردم اروپا، در راستای حصول اطمینان از محرمانگی اطلاعات شخصی شان، کافی باشد.

هر چه علم و تکنولوژی پیشرفت می کند، امنیت چیزیست که پسرفت می کند. این یکی از خواص زشت دنیای امروز است. در این میان هر کاربری باید با آگاهی کامل، مراقب رفتار و کردار خود در دنیای مجازی باشد

مایکروسافت برای مشتریان اروپایی خود دیتا سنتری در آلمان خواهد ساخت!