1208

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

به زودی بیلد های پیش نمایش به روز رسانی Redstone برای اینسایدر ها منتشر می شوند.

مایکروسافت اولین به روز رسانی ویندوز ۱۰ که با نام Threshold 2 شناخته می شود را چند روز پیش منتشر کرد و حالا این شرکت بر روی به روز رسانی بعدی و بسیار مهم ویندوز ۱۰ تمرکز کرده است که طبق گفته منابع آگاه، با نام Redstone شناخته می شود و تغییرات بسیار گسترده ای را به همراه دارد. حتی برخی از افراد تغییرات این به روز رسانی را مانند تغییراتی می دانند که ویندوز ۸.۱ برای ویندوز ۸ به ارمغان آورد.

اگر به یاد داشته باشید، چندی پیش در خبری جداگانه اعلام شد که مایکروسافت در حال حاضر بر روی این به روز رسانی کار می کند و توسعه داخلی آن را نیز آغاز کرده است. در همان خبر آمده بود که اولین بیلد پیش نمایش به روز رسانی Redstone که در دست توسعه است با نام rs1_onecore_mqbase1 شناخته می شود. اما Redstone چیست و قرار است چه تغییراتی را در سیستم عامل ویندوز ایجاد کند؟

هنگامی که مایکروسافت در تابستان سال جاری توسعه ویندوز ۱۰ دسکتاپ را به اتمام رساند، اعلام کرد که “ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز خواهد بود” و این بدان معناست که دیگر نسخه ای از سیستم عامل ویندوز عرضه نخواهد شد و ویندوز ۱۰ آخرین نسخه است. به عبارت دیگر، در سال های آینده ما شاهد عرضه ویندوز ۱۱، ۱۲ و یا ویندوز ۱۳ نخواهیم بود و این تنها به دلیل آن است که مایکروسافت می خواهد سیستم عامل ویندوز در نسخه ۱۰ باقی بماند. مایکروسافت نمی خواهد که هر ۳ سال یک بار نسخه ی جدیدتر ویندوز را عرضه کند و به جای آن شیوه جدیدی را در پیش گرفته و ویندوز را به عنوان سرویس عرضه کرده است. این روش جدید باعث می شود تا شرکت بتواند به روز رسانی ها را با سرعت بیشتری برای ویندوز عرضه کند. چقدر سریع؟ این موضوعی است که مشخص می شود و تا به امروز نیز تقریباً آن را تجربه کرده ایم. با توجه به سیاست هایی که مایکروسافت در پیش گرفته می توان گفت که آپدیت های ویندوز ۱۰ از این پس طبق برنامه ی زیر عرضه می شوند:

به روز رسانی های تجمعی: هر وقت آماده شوند منتشر می شوند.
به روز رسانی های سیستم عامل (مانند به روز رسانی Threshold 2) : این به روز رسانی ها در هر سال، ۲ الی ۳ بار منتشر می شوند.
به روز رسانی های عمده و اصلی: یک بار در هر سال منتشر می شوند.
آن چه از دسته بندی فوق استناد می شود این است: به روز رسانی های تجمعی که دائماً منتشر می شوند و به روز رسانی Threshold 2 نیز به تازگی منتشر شده است، پس حالا وقت آن است که برای Redstone آماده شویم. این همان آپدیت عمده ای خواهد بود که همگان انتظار دارند.

توسعه و ویژگی های Redstone
مایکروسافت اکنون کم کم آماده می شود تا به روز رسانی Redstone را برای اینسایدر ها منتشر کند اما نکته ای که باید بدانید این است که ردموندی ها از ماه ها قبل توسعه داخلی این به روز رسانی را آغاز کرده اند، یعنی تقریباً زمانی که ویندوز ۱۰ به صورت رسمی برای همگان عرضه شد. در حال حاضر نیز تعداد محدودی از افراد خوش شانس وجود دارند که توانسته اند به بیلد های داخلی ویندوز ۱۰ و به روز رسانی Redstone دست یابند و اعلام کرده اند که در این بیلد های اولیه تنها تغییرات کوچکی اعمال شده اند.

گفته شده است که به روز رسانی Redstone بهبود ها و ویژگی های قابل توجهی را به ویندوز ۱۰ خواهد افزود و میزان این ویژگی ها بسیار بسیار بیشتر از ویژگی هایی خواهد بود که Threshold 2 به ارمغان آورد.

ویندوز ۱۱؟ خیر، این اتفاق نخواهد افتاد.
یکی از ویژگی هایی که به همراه به روز رسانی Redstone عرضه می شود، پشتیبانی مرورگر اِج از افزونه هاست که یکی از مهم ترین و بهترین ویژگی های مرورگر اِج به شمار می رود. علاوه بر این، گفته شده است که Redstone تجربه کلی ویندوز ۱۰ و محیط آن را تقریباً دگرگون خواهد کرد که این کار برای مایکروسافت بسیار ضروریست و این شرکت در تلاش است تا عملکرد ویندوز ۱۰ را به طور چشمگیری بهبود ببخشد. مایکروسافت انتظار دارد تا زمانی که به روز رسانی Redstone را عرضه می کند، نیمی از رایانه های کنونی به ویندوز ۱۰ به روز رسانی کرده باشند.

تاریخ عرضه
در خصوص تاریخ عرضه به روز رسانی Redstone برای کاربران تاریخ دقیقی مشخص نیست و چندین زمان متفاوت برای آن اعلام شده اند. اما نکته ای که بین تمامی آن ها مشترک است، انتشار این به روز رسانی بزرگ در سال ۲۰۱۶ است. در ادامه، دو گزارش که تاریخ نسبتاً دقیقی را عنوان کرده اند را بررسی می کنیم.

شایعه اول: انتشار به روز رسانی در یک مرحله
برخی گزارشات قبلی عنوان کرده اند که مایکروسافت تابستان سال ۲۰۱۶ میلادی را برای عرضه عمومی به روز رسانی Redstone در نظر گرفته است و در این تاریخ همگان می توانند به روز رسانی را دریافت کنند.

موردی که می تواند تا حدودی این شایعه را به واقعیت نزدیک کند، تاریخی است که عنوان شده و می دانیم که تابستان ۲۰۱۶ دقیقاً یک سال پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ است و با توجه به این که نسخه جدیدی از ویندوز در کار نیست و هر سال یک بار به روز رسانی بزرگی برای آن منتشر می شود، این می تواند تاریخ مذکور را تا حدودی به واقعیت نزدیک کند.

شایعه دوم: انتشار به روز رسانی در دو مرحله
در سوی دیگر ماجرا، برخی دیگر گزارش داده اند که به روز رسانی در دو مرحله و با فاصله ۶ ماه از یکدیگر منتشر می شوند. اولین موج به روز رسانی در بهار ۲۰۱۶ و دومین موج به روز رسانی نیز ۶ ماه بعد از آن منتشر می شود.

البته توجه داشته باشید که به روز رسانی Redstone در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه به سر می برد و ممکن است که هر لحظه در تاریخ عرضه آن تغییراتی اعمال شود. این یکی از دلایلی است که باعث می شود مایکروسافت از اعلام جزئیات در خصوص این به روز رسانی خود داری کند. همه ما می دانیم که وقتی تاریخ عرضه یک بیلد به تاخیر می افتد، به خاطر یک باگ جدی است.

به هر حال، به زودی اولین بیلد پیش نمایش از به روز رسانی Redstone برای کاربران اینسایدر عرضه می شود و آن ها اولین گام های توسعه یکی از بزرگ ترین به روز رسانی های ویندوز ۱۰ را خواهند برداشت.

به زودی بیلد های پیش نمایش به روز رسانی Redstone برای اینسایدر ها منتشر می شوند.