1216

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

تصمیم ناگهانی مایکروسافت برای عدم انتشار آپدیت نوامبر ویندوز ۱۰ از طریق Media Tool و دلایل آن

امروز صبح مطلع شدیم که آپدیت نوامبر ویندوز ۱۰ از قسمت آپدیت ویندوز حذف شده است و این بدین معنی است که دیگر این آپدیت به دارندگان ویندوز ۷ و ۸.۱ و ۱۰ پیشنهاد داده نمی شود. همچنین اخبار حاکی از این است که این آپدیت از قسمت Media Creation Tools هم جذف شده است و این به این معنیست که شما حتی قادر به آپدیت از طریق فایل ISO هم نخواهید بود. اما دلایل این کار چیست؟

مایکروسافت به سایت WinBeta اعلام کرده که آپدیت نوامبر ویندوز ۱۰ از قسمت آپدیت ویندوز جدا نشده و به مرور زمان برای کاربران منتشر می شود، دقیقا مثل انتشار نسخه ی اصلی ویندوز ۱۰ در ماه جولای.

 سایت The Redmond هم درباره ی اینکه چرا از قسمت Media Creation Tools پیشنهادی مبنی بر آپدیت نوامبر ویندوز ۱۰ به عنوان فایل ISO داده نمی شود جزییاتی منتشر کرده است. تصمیم مایکروسافت این بوده که آپدیت نوامبر ویندوز ۱۰ فقط از طریق قسمت ویندوز آپدیت انجام شود، و این به این معنی است که این ابزار هم اکنون بیلد ۱۰۲۴۰ را دانلود می کند و سیستم بعد از نصب بیلد ۱۰۲۴۰ به آپدیت نوامبر آپدیت می شود. اعلامیه ی رسمی مایکروسافت به این شرح است:

آپدیت نوامبر بصورت پیش فرض از طریق قسمت Media Creation Tools قابل نصب بود، ولی شرکت تصمیم گرفته که آپدیت های بعدی تنها از طریق قسمت آپدیت ویندوز انجام شود. کاربران هنوز می توانند بیلد ۱۰۲۴۰ را از طریق این ابزار دانلود کنند ولی آپدیت نوامبر از طریق قسمت آپدیت ویندوز قابل دانلود است.

مایکروسافت آپدیت نوامبر ویندوز ۱۰ را برنداشته است. شرکت در حال انتشار این آپدیت در طول زمان برای همه ی کاربران است و اگر شما نتوانسته اید هنوز آن را ببینید، به زودی آن را خواهید دید.

همانطور که دیدید، دلیل واضحی برای حذف این آپدیت از سوی مایکروسافت اعلام نشده است و این کمی بی معنی به نظر می رسد که ناگهان مایکروسافت تصمیم بر این گرفته که کاربران از طریق قسمت آپدیت ویندوز، سیستم عاملشان را ارتقا دهند، با وجود اینکه تا همین چند وقت پیش قابلیت آپدیت از طریق فایل ISO و به صورت دستی (در صورتی که نمی خواستند آپدیت از طریق ویندوز آپدیت انجام شود)، امکان پذیر بود

تصمیم ناگهانی مایکروسافت برای عدم انتشار آپدیت نوامبر ویندوز ۱۰ از طریق Media Tool و دلایل آن