1225

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

بیش از ۹۰۵ میلیون دلار از خریدهای روز بلک فرایدی در آمریکا با موبایل انجام شده است

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، فروشگاه‌های بزرگ بار دیگر حراج آخر سال خود را در جمعه‌ای که به بلک فرایدی مشهور است، برگزار کردند. آمارهای منتشر شده نشان از این دارد که بیش از ۹۰۰ میلیون دلار از خرید‌های انجام شده با استفاده از گجت‌های موبایل انجام شده است.
سنت حراج اجناس در اولین جمعه‌ی پس از جشن شکرگزاری از دیرباز در جامعه‌ی آمریکا مرسوم بوده و در طی سال‌های پس از دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی همواره فروشگاه‌های بزرگ در این روز که به بلک فریدی مشهور است، اجناس خود را با تخفیف بالایی در اختیار خریداران قرار می‌دهند. پیشرفت روزافزون فناوری و استفاده از گجت‌های موبایل باعث شده تا امسال بخش بزرگی از خرید‌ها که رقمی بیش از ۹۰۰ میلیون دلار را شامل می‌شود از طریق گجت‌‌های موبایل صورت پذیرد.

با وجود اینکه شماری از فروشگاه‌ها همچنان بصورت سنتی اقدام به فروش‌ محصولات خود در جریان بلک فرایدی می‌کنند، فروشگاه‌های مجازی نیز محصولات خود را بصورت آنلاین و از طریق خرید اینترنتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. براساس آمارهای منتشر شده، مردم آمریکا در آخرین بلک فرایدی که دو روز پیش برگزار شد، بیش از ۲.۷۴ میلیارد دلار بصورت آنلاین کالا خریداری کرده‌اند. این مبلغ ورای ۱.۷۳ میلیارد دلاری است که در روز شکرگزاری توسط آمریکایی‌‌ها هزینه شده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.

از میان حجم ۲.۷۴ میلیارد دلاری خرید آنلاین در بلک فرایدی، بیش از ۹۰۵ میلیون دلار از خریدها با استفاده از گجت‌های موبایل صورت پذیرفته است. ۶۷۰ میلیون دلار از مبلغ مورد نظر توسط کاربران آیفون و آیپد اپل خریداری شده و تنها ۲۳۰ میلیون دلار به کاربران گجت‌های مبتنی بر اندروید اختصاص دارد. حجم خرید انجام شده توسط گجت‌های اندرویدی حتی از میزان خرید صورت گرفته با استفاده از آیپد‌ها نیز کمتر است. آمار چند سال پیش نشان از این دارد که کاربران گجت‌های اپلی ۱۸۰ و گجت‌های اندرویدی ۵۰ میلیون دلار خرید کرده‌اند. آمارها نشان از ایجاد فاصله‌ای فاحش در سال‌های اخیر دارد.

آیفون‌های اپل به تنهایی آماری ۳۶۸ میلیون دلاری را به جای گذشته‌اند. همچنین باید به تبلت‌های اندرویدی اشاره کرد که تنها ۵۰ میلیون دلار خرید را به خود اختصاص داده‌اند. وضعیت در مورد سایر پلتفرم‌ها چندان قابل تعریف نیست؛ بطوریکه گجت‌های تولید شده توسط بلک‌بری و مایکروسافت به سختی یک درصد از آمار فروش را که شامل ۵ میلیون دلار می‌شود، به خود اختصاص داده‌اند.

هرچند رایانه‌های دسکتاپ همچنان با اختصاص دادن بیش از ۲۷ درصد خرید‌ها همچنان در جایگاه اول قرار دارند، اما باید به این نکته اشاره کرد که سهم این دستگاه‌ها در مقایسه با سال گذشته بسیار کاهش یافته است. رایانه‌های دسکتاپ در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۳.۲ درصد از خرید‌ها را در اختیار داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۷ درصد کاهش یافته است.

پرفروش‌ترین محصول‌ها که با استفاده از خرید آنلاین به فروش رفته‌اند شامل تلویزیون‌های 4K سامسونگ، نسل دوم آیپد ایر، ایکس باکس وان، آیپد مینی و پلی استیشن ۴ سونی است.

بیش از ۹۰۵ میلیون دلار از خریدهای روز بلک فرایدی در آمریکا با موبایل انجام شده است