1232

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

ویندوز ۱۰ موبایل تا سال ۲۰۱۸ منقضی می شود.

ا اینکه ویندوز ۱۰ موبایل هنوز روی اکثر گوشی های ویندوزی قابل پشتیبانی از این سیستم عامل اجرا نشده است، مایکروسافت تاریخ انقضای آن را طی برنامه ای اعلام کرد.

با وجود اینکه مدت مدیدی است که ویندوز ۱۰ موبایل برای اینسایدرهای عزیز در دسترس بوده، انتشار رسمی آن تا کنون تنها روی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ اکس ال یافت می شود، و راه زیادی تا عملی شدن اجرای آن روی لومیا های دیگر باقی است. حال چالب است بدانید در کنار این قضیه مایکروسافت از الان تاریخ انقضای ویندوز ۱۰ موبایل را یعنی آخرین تاریخی که برای آن آپدیت جدید منتشر می شود را ژانویه ی سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است.

سایت WINBETA این خبر را ساعاتی پیش منتشر کرد، اما از آن لحظه تا کنون مایکروسافت این تاریخ را از ژانویه ی ۲۰۱۹ به ژانویه ی ۲۰۱۸ تغییر داده است. همان طور که در اسکرین شات های پایین می بینید، این تغییر زمانی یک ساله و دلیل آن اصلا واضح نیست.

eolw10m

حال چر تاریخ انقضا مهم است؟ EOL یا همان تاریخ انقضا به شما می گوید که چه زمانی پشتیبانی از یک محصول یا سرویس تمام می شود. این کار برای اکثر محصولات  و سرویس هایی که وارد بازار می شوند مرسوم است، چراکه معمولا نمی شود آن ها را تا یک تاریخ بسیار طولانی پشتیبانی کرد. برای ویندوز ۱۰ موبایل، این تاریخ نشان می دهد که تا چه زمانی این گوشی ها و دستگاه های وابسته به آن قابلیت دریافت آپدیت مستقیم از مایکروسافت را دارند. طبیعتا بسته به شرایط این تاریخ می تواند جابه جا شود.

در واقع جالب است بدانید که آپدیت های بعدی مانند Redstone این تاریخ را می توانند جابه جا کنند، مانند ویندوز ۷ که یک تاریخ انقضا داشت و سرویس پک اول ویندوز ۷ تاریخ انقضای متفاوتی داشت. شایعات انتشار سرفس فون هم که در خبرها به آن اشاره کردیم در آینده ای نزدیک، می تواند دلیل دیگری برای تغییر این تاریخ باشد، همانطور که مایکروسافت ترک کردن نسخه ی آرم سیستم عاملش را به ویندوز ۱۰ ، ۳۲ بیتیش ترجیح داد.

ویندوز ۱۰ موبایل تا سال ۲۰۱۸ منقضی می شود.