1233

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

فوجیتسو، توشیبا و وایو بخش تولید رایانه‌های شخصی خود را ادغام می‌کنند

با گسترش گوشی‌های هوشمند و پیشرفت چشمگیر آن‌ها، فروش رایانه‌های شخصی کاهش یافته است. طبق جدیدترین اخبار منتشر شده فوجیتسو، توشیبا و وایو به فکر همکاری با یکدیگر در زمینه تولید رایانه‌های شخصی هستند

گسترش گوشی‌های هوشمند تاثیر چشمگیری روی صنعت رایانه‌های شخصی داشته است به گونه‌ای که شاید کمتر پیش‌بینی می‌شد بازار رایانه‌های شخصی تا این حد تحت تاثیر قرار گیرد. اگرچه قرار نیست رایانه‌های شخصی به این زودی‌ها از دور رقابت حذف شوند، ولی فروش این دسته از محصولات دنیای فناوری کاهش یافته است.

به تازگی یکی از رسانه‌های ژاپنی با نام Nikkei مدعی شده است که فوجیتسو، توشیبا و وایو در حال بررسی شرایط برای ادغام بخش رایانه‌های شخصی خود با هم هستند. اگر این اتفاق بیافتد آن‌ها قادر خواهند بود‌ تا با در اختیار داشتن ۳۰ درصد از بازار رایانه‌های شخصی ژاپن بعنوان  بازیگر اصلی در بازار این کشور حضور داشته باشند. این در حالی است که پیشتاز فعلی بازار ژاپن لنوو با ۲۶.۳ درصد از سهم بازار پی‌سی است.

طبق این گزارش هریک از این شرکت‌ها حدود ۳۰ درصد در  شرکت جدید سرمایه‌گذاری خواهند کرد. هر یک از این شرکت‌ها قابلیتی ارزشمند و منحصر بفرد را در معامله به اشتراک می‌گذارد. توشیبا بعنوان طراحی کننده و ارائه دهنده نوت‌بوک‌های باکیفیت در بازار آمریکای شمالی شناخته شده است و این در حالی است که بازار اروپا نیز به خوبی فوجیتسو را می‌شناسد. اما وایو به دلیل سابقه‌ای که با برند سونی داشته بخوبی در ذهن علاقه‌مندان دنیای رایانه‌های شخصی باقی مانده است.

این که شراکت ۳ شرکت ذکر شده تا چه حد می‌تواند بر بازار جهانی تاثیر گذار باشد، نکته‌ای است که باید منتظر بمانیم تا بهتر بتوانیم در مورد آن قضاوت کنیم. طبق گزارش IDC، در سال ۲۰۱۴ این سه شرکت روی هم رفته ۶ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار داشتند و این در حالی است که سه شرکت دل، اچ‌پی و لنوو روی هم رفته حدود نیمی از ۳۰۸ میلیون رایانه شخصی را در سال ۲۰۱۴ به فروش رساندند.

سه شرکت فوجیتسو، توشیبا و وایو به زودی پای میز مذاکره خواهند رفت تا به توافق مشترکی دست پیدا کنند. به نظر می‌رسد طبق زمان‌بندی‌ها این سه شرکت تا آوریل سال ۲۰۱۶، شرکت مشترک خود را بنیان‌گذاری خواهند کرد.

فوجیتسو، توشیبا و وایو بخش تولید رایانه‌های شخصی خود را ادغام می‌کنند