1234

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت بخش هایی از موتور جاوا اسکریپت مرورگر اِج را متن باز خواهد کرد.

اخیراً تلاش های مایکروسافت جهت متن باز کردن سرویس هایش افزایش یافته است و این شرکت از این پس تکنولوژی های بیشتری را برای جامعه توسعه دهندگان در دسترس قرار خواهد داد. حال، این شرکت نرم افزاری اعلام کرده است که آن ها قصد دارند تا در ماه آینده بخش هایی از کد منبع موتور جاوا اسکریپت چاکرا را تحت نام ChakraCore در گیت هاب منتشر کنند و در اختیار جامعه توسعه دهندگان قرار دهند.

موتور جاوا اسکریپت چاکرا توسط مایکروسافت و با هدف بهبود عملکرد و بازده بیشتر مرورگر اینترنت اکسپلورر ۹ توسعه داده شد اما حالا این موتور بخشی از مرورگر اِج را تشکیل داده است. با انتشار بخش هایی از کد منبع هسته موتور جاوا اسکریپت چاکرا در گیت هاب، مایکروسافت انتظار دارد تا توسعه دهندگان و شرکت های همکار نظیر اینتل، AMD و NodeSource در بهبود هر چه بیشتر این موتور همکاری های لازمه را به عمل آورند. البته این بخش هایی که مایکروسافت برای توسعه دهندگان منتشر می کند binding source های (رابطی که  بین داده های موجود در منبع های داده کاربر و کنترل هایی که براینمایش داده ها مورد استفاده قرار می گیرند ارتباط برقرار می کند) بسیار خصوصی موتور همچون Component Object Model یا به اختصار COM و نیز نرم افزار های یونیورسال ویندوز را شامل نمی شوند.

با قبول کردن رشد کتاب خانه های جاوا اسکریپت و فریم ورک ها، مایکروسافت سخت تلاش می کند تا موتور چاکرا را بهبود ببخشد و حالا این شرکت معتقد است برای این که این موتور را همه کاره کند، متن باز کردن راه را جهت انجام این کار هموار خواهد کرد. مایکروسافت اعلام کرده است که نسخه اولیه ChakraCore تنها مخصوص ویندوز خواهد بود اما ممکن است که در آینده نیز از پلتفرم های بیشتری پشتیبانی کند.

مایکروسافت بخش هایی از موتور جاوا اسکریپت مرورگر اِج را متن باز خواهد کرد.