1277

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

پایان عمر اینترنت اکسپلورر ۸، ۹ و ۱۰ در سه شنبه هفته آینده

مایکروسافت در کنار توسعه ویندوز ۱۰، مرورگر جدیدی به نام مایکروسافت اِج را طراحی کرد که جانشین اینترنت اکسپلورر محسوب می شود و به عنوان مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۰ حضور دارد. هدف مایکروسافت از توسعه این مرورگر، کسب سهم بیشتر در بازار مرورگر ها و همچنین افزایش تعداد کاربران استفاده کننده از سرویس های خود بوده است. از طرفی دیگر کاربران را در استفاده از سایر مرورگر ها بی نیاز می کند.

درست است که مایکروسافت در نظر دارد تا مرورگر اِج را با اینترنت اکسپلورر جایگزین کند اما این شرکت همچنان به توسعه نسخه ۱۱ این مرورگر ادامه می دهد اما این شرکت در کل نمی خواهد که کاربرانش بیش از این از اینترنت اکسپلورر استفاده کنند. با توجه به همین موضوع، اگر شما هم اکنون از نسخه های ۸، ۹ و یا ۱۰ این مرورگر بر روی رایانه خود استفاده می کنید، باید هر چه زود تر به نسخه ۱۱ این مرورگر به روز رسانی کنید. هفته آینده یک بسته به روز رسانی برای این مرورگر عرضه می شود و مایکروسافت به محض دریافت این بسته به روز رسانی از سوی کاربر، از آن می خواهد که به اینترنت اکسپلورر ۱۱ به روز رسانی کند. مایکروسافت سه شنبه هفته آینده این به روز رسانی را برای ویندوز ۷ و ویندوز سرور R2 2008 منتشر می کند و با این به روز رسانی، عمر نسخه های ۸، ۹ و ۱۰ اینترنت اکسپلورر به پایان می رسد.

با توجه به این که عمر نسخه های ۸، ۹ و ۱۰ اینترنت اکسپلورر در هفته آینده به پایان می رسد، بنابراین این نسخه ها دیگر به روز رسانی ها را دریافت نخواهند کرد، حتی به روز رسانی های امنیتی نیز برای آن ها منتشر نخواهد شد. اما اگر شما نمی خواهید که به اینترنت اکسپلورر ۱۱ مهاجرت کنید، می توانید به روز رسانی که از شما می خواهد به نسخه ۱۱ آپدیت کنید را غیر فعال کنید.

اما پایان پشتیبانی از این مرورگر ها برای توسعه دهندگان وب بسیار خوب است چرا که دیگر آن ها مجبور نیستند وب سایت های مدرن را برای مرورگر های قدیمی نیز بهینه کنند. اگر شما هم اکنون از این نسخه های اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم که به نسخه ۱۱ به روز رسانی کنید تا از تجربه بهتر مرور وب لذت ببرید و همچنین دچار مشکلات ناشی از بد افزار ها نشوید.

پایان عمر اینترنت اکسپلورر ۸، ۹ و ۱۰ در سه شنبه هفته آینده