1321

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت پشتیبانی ویندوز ۱۰ موبایل از پردازنده های X86 را رسماً تایید کرد

تا به امروز اخبار متعددی را در خصوص پشتیبانی ویندوز ۱۰ موبایل از پردازنده های X86 شنیده ایم، حتی چندی پیش نیز اسنادی در شبکه توسعه دهندگان مایکروسافت (MSDN) منتشر شدند که در آن ها به نسخه X86 ویندوز ۱۰ موبایل اشاره شده بود. X86 که معماری پردازنده های دسکتاپ است بر روی رایانه ها استفاده می شود و تا کنون پلتفرم موبایل مایکروسافت از این نوع پردازنده ها پشتیبانی نمی کرده است.

تا به امروز ویندوز ۱۰ موبایل تنها از پردازنده هایی با معماری ARM پشتیبانی می کرده است اما گویا قرار است که به زودی شاهد نسخه ای از ویندوز ۱۰ موبایل باشیم که از پردازنده های با معماری X86 پشتیبانی خواهد کرد. امروز یکی از سخنگویان مایکروسافت رسماً تایید کرد که ویندوز ۱۰ موبایل از پردازنده های X86 نیز پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع نشان می دهد که اجرای اپلیکیشن های کلاسیک ویندوز دیگر یک رویا نیست و ممکن است که در آینده نزدیک و با عرضه گوشی های ویندوزی با پردازنده های X86 اینتل، به واقعیت تبدیل شود.

تمامی گوشی های لومیا که در حال حاضر عرضه و معرفی شده اند در آن ها از پردازنده های اسنپدراگون کوالکام استفاده شده که معماری ARM دارند. اما در آینده و با آمدن گوشی هایی با پردازنده های X86، ویندوز ۱۰ موبایل بیش از پیش کاربردی تر خواهد شد. سال گذشته، مایکروسافت و اینتل با یکدیگر همکاری کردند تا سازندگان گوشی های ویندوزی را به استفاده از پردازنده های اتم X3 در گوشی هایشان ترغیب کنند، این کار باعث می شود که شاهد گوشی هایی پایین رده با قیمت بسیار پایین باشیم. حال با پشتیبانی رسمی ویندوز ۱۰ موبایل از این نوع پردازنده ها و تعریف استاندارد های جدید، به نظر می رسد که سازندگان کم کم باید کار بر روی ساخت گوشی های پایین رده و مقرون به صرفه را آغاز کنند. اینتل می گوید گوشی هایی که در آن ها از پردازنده اتم X3 استفاده شود قیمتی کم تر از ۷۵ دلار خواهند داشت. اما این پردازنده متاسفانه تنها از شبکه ۳G پشتیبانی می کند اما نسخه به روز شده پردازنده اتم X3 که سریع تر از نسخه قبلی بوده و امسال عرضه می شود، از ۴G LTE نیز پشتیبانی خواهد کرد.

۲۰۱۶۰۱۲۴_۱۹۰۷۲۴_۵۰۵a

مایکروسافت پشتیبانی ویندوز ۱۰ موبایل از پردازنده های X86 را رسماً تایید کرد