1328

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت کیت توسعه آپاچی کوردوا را برای ویژوال استودیو کُد منتشر کرد

در حال حاضر ابزار توسعه ویژوال استودیو برای آپاچی کوردوا یا به اختصار TACO، یکی از ابزار های محبوب در میان هزاران توسعه دهنده است. مایکروسافت امروز اعلام کرد که این ابزار را علاوه بر ویژوال استودیو، به ویژوال استودیو کُد نیز اضافه کرده است. بنابراین از این پس توسعه دهندگان می توانند اَپ های کوردوا را با استفاده از ویژوال استودیو کُد مشاهده و دیباگ (اشکال زدایی) کنند.

آپاچی کوردوا یک framework بسیار محبوب توسعه اپلیکیشن موبایل است که در اصل توسط Nitobi ایجاد شد. شرکت ادوبی Nitobi را در سال ۲۰۱۱ تصاحب کرد و سپس نام این framework را به PhoneGap تغییر داد. بعد ها نسخه ای متن باز از این نرم افزار با نام آپاچی کوردوا منتشر شد. آپاچی کوردوا به برنامه نویسان این امکان را می دهد که برای گوشی های موبایل به جای آن که تنها به API های مخصوص هر پلتفرم تکیه کنند، با استفاده از زبان های جاوا اسکریپت، HTML 5 و CSS3 اپلیکیشن بسازند.

مایکروسافت امروز اعلام کرد که کیت توسعه آپاچی کوردوا را برای ویژوال استودیو کُد منتشر کرده است و توسعه دهندگان هم اکنون می تواند این ابزار را بر روی ویژوال استودیو کُد نصب کنند.

به کمک این افزونه، شما می توانید اپلیکیشن های هایبرید چند سیستم عاملی را دیباگ (اشکال زدایی) کنید، دستورات ویژه و خاص کوردوا را در کامند پالت بیابید و یا از IntelliSense (قابلیت پیاده سازی و تکمیل خودکار متون و دستورات در ویژوال استودیو) جهت یافتن اشیاء، پارامتر ها و توابع استفاده کنید. شما می توانید از این ابزار با نسخه های پایه framework آپاچی کوردوا و یا framework هایی نظیر Ionic ،Onsen ،PhoneGap و SAP Fiori Mobile Client استفاده کنید. از آن جایی که تمام آن ها از سیستم ساخت یکسان کوردوا استفاده می کنند، بنابراین ابزار توسعه ویژوال استودیو برای آپاچی کوردوا (TACO) با framework جاوا اسکریپت انتخابی شما سازگار خواهد بود.

در واقع، شما اکنون می توانید از ویژوال استودیو کُد بر روی پروژه هایی که توسط محیط توسعه ویژوال استودیو ساخته شده اند نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، تصور کنید که یک پروژه کوردوا را با استفاده از نمونه های Ionic در ویژوال استودیو و بر روی یک رایانه ویندوزی می سازید، بعد از انجام کار شما می توانید این پروژه را در ویژوال استودیو کُد و بر روی یک رایانه لینوکسی و یا OS X ویرایش کنید. پس از آن که کار های ویرایش متن به پایان رسید، شما می توانید مجدداً کار بر روی پروژه را در ویژوال استودیو و بر روی رایانه ویندوزی ادامه دهید. به عبارت دیگر فرقی نمی کند که شما از کدام ویرایشگر استفاده می کنید، اکنون شما به تمامی قابلیت های دیباگ کردن، IntelliSense و پشتیبانی از زبان دسترسی دارید.

۷۳۸۰.۲۰۱۶-۰۱-۲۸ TACO1

چگونه این ابزار را دریافت کنیم؟

اگر شما تا به امروز ویژوال استودیو کُد را دریافت نکرده اید می توانید با مراجعه به اینجا، ویژوال استودیو کُد را برای ویندوز، مک و یا لینوکس دریافت کنید. حجم آن کم تر از ۵۰ مگابایت بوده و زمان دریافت آن بستگی به سرعت شبکه شما دارد اما به طور معمول ۲ دقیقه به طول می انجامد. پس از آن که ویژوال استودیو کُد را دریافت و نصب کردید، می توانید ابزار کوردوا را مستقیماً از بخش ویرایشگر کُد دریافت کنید. با فشردن دکمه های ترکیبی ( Ctrl+P در ویندوز و Cmd+P در مک) کامند پالت را باز کنید، سپس دستور ext install cordova< را در آن نوشته و بعد کلید Enter را بفشارید. پس از انجام این کار، ابزار توسعه آپاچی کوردوا بر روی ویژوال استودیو کُد نصب می شود.

مایکروسافت کیت توسعه آپاچی کوردوا را برای ویژوال استودیو کُد منتشر کرد