1335

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

چین رکورد زد؛۷۰۰ میلیون از ساکنین این کشور اکنون آنلاین هستند

بر اساس گزارش جدیدی که «مرکز اطلاعات شبکه های اینترنتی چین» منتشر نموده، در حال حاضر 688 میلیون نفر از مردم این کشور از اینترنت استفاده می نمایند. این رقم رکوردی جدید برای سرزمین اژدهای سرخ آفریده که نشان می دهد بیشتر جمعیت آن جزء کاربران فعال دنیای مجازی هستند.

برای نخستین بار در تاریخ است که اعلام گشته بیش از نیمی از جمعیت جمهوری خلق چین (50.3 درصد) آنلاین بوده و به اینترنت دسترسی دارند و جالب اینکه بیشتر این دسترسی به واسطه تلفن های هوشمند است و بر اساس آمار 90.1 درصد از کل کاربران اینترنت یعنی 620 میلیون نفر را کاربران موبایلی به خود اختصاص داده اند که با اسمارت فون های خود وب گردی می نمایند.

China-internet-and-mobile-internet-users-2015

همان طور که می توانید در نمودار بالا مشاهده نمائید، تعداد کاربران اینترنتی کشور مورد بحث از سال 2009 میلادی تاکنون دو برابر شده و تعداد دسترسی به دنیای مجازی از طریق موبایل نیز از سال 2010 تا کنون به همین میزان رشد داشته است. یکی از دلایل این امر را می توان ارتقاء سطح کیفی موبایل های چینی بر شمرد که با قیمت های مناسب و امکانات عالی در اختیار شهروندان همان کشور قرار دارند.

با اینکه رقم یاد شده بسیار بالاست اما جالب است بدانید هنوز هم جای رشد دارد زیرا 73 درصد از میانگین سنی جمعیت سرزمین اژدهای سرخ را افراد بین 15 تا 64 سال تشکیل داده اند. با این تفاسیر این کشور پتانسیل ثبت رکورد یک میلیارد کاربر آنلاین را نیز دارد.

چین رکورد زد؛۷۰۰ میلیون از ساکنین این کشور اکنون آنلاین هستند