1338

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

در بیلد ۱۴۲۵۱ ویندوز ۱۰ دسکتاپ ممکن است فایل های زیر سیستمی لینوکس وجود داشته باشند!

چند ماه پیش برای اولین بار اجرایی سازی پروژه آستوریا با دیده شدن فایل های زیر سیستمی اندروید در ویندوز ۱۰ موبایل آغاز شد و پس از آن ابزار های لازم پروژه توسط برخی توسعه دهندگان منتشر شدند. تا همین چند وقت پیش فایل های زیر سیستمی اندروید در ویندوز ۱۰ موبایل وجود داشتند اما پس از مدتی و با تاخیر در نهایی سازی پروژه آستوریا، این فایل ها از بیلد های ویندوز ۱۰ موبایل برداشته شدند.

اما حالا در جدید ترین بیلد به روز رسانی رد استون ویندوز ۱۰ دسکتاپ، فایل هایی مشابه دیده شده اند که نشان می دهند بیلد ۱۴۲۵۱ ویندوز ۱۰ فایل های زیر سیستمی لینوکس دارد! این فایل ها LXCore.sys و LXss.sys هستند که توسط یک هکر ویندوز به نام Walking Cat کشف شده اند. وی در توییتر خود با حالت تعجب پرسیده است که آیا این فایل ها بخشی از پروژه آستوریا هستند؟ یا فقط برای موبایل هستند؟

هنوز دلیل قرار گرفتن فایل های زیر سیستمی لینوکس در ویندوز به طور واضح مشخص نیست. اگر بخواهیم آن را بخشی از پروژه آستوریا بدانیم با عقل جور در نمی آید! چرا که ویندوز ۱۰ دسکتاپ بر خلاف ویندوز ۱۰ موبایل، اصلاً مشکل کمبود نرم افزار ندارد حتی در مقایسه با لینوکس نرم افزار های به مراتب بیشتری دارد. اما یک احتمال بسیار قوی وجود دارد و آن هم ویندوز سرور است، ممکن است که ویندوز سرور از قابلیت اجرای برنامه های مبتنی بر لینوکس سرور بهره مند شود و اگر این چنین باشد این فایل ها مربوط به نسخه های رایج ویندوز نخواهند بود و به نسخه سرور مربوط می شوند.

اما یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن هم بازگشت پروژه آستوریا و اپلیکیشن های اندرویدی است، زیرا همان طوری که می دانید بیلد ۱۴۲۵۱ ویندوز ۱۰ دسکتاپ اولین بیلد پس از تکمیل هسته OneCore است که برای موبایل، دسکتاپ و اکس باکس وان یکپارچه است. یکی از دلایل اصلی که باعث شد پروژه آستوریا کنار گذاشته شود اجرای مستقیم اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز ۱۰ موبایل بود اما حال به نظر می رسد راه حلی در نظر گرفته شده تا با تبدیل اپلیکیشن های اندرویدی به نسخه یونیورسال توسط توسعه دهنده ها، مشکل خلأ نرم افزاری برطرف شود.

به هر حال آن چه که مسلم است آشکار شدن دلیل اصلی قرار گرفتن فایل های زیر سیستمی لینوکس در ویندوز ۱۰ است که دقیقاً مشخص می شود هدف مایکروسافت از این کار ها چیست.

در بیلد ۱۴۲۵۱ ویندوز ۱۰ دسکتاپ ممکن است فایل های زیر سیستمی لینوکس وجود داشته باشند!