1339

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1394/11/13 - مقالات

ای مقاله صفحه خطای 404 و چگونه  می تواند در سئو موثر باشد می پردازد.

مشاهده صفحه خطای 404 توسط یک کاربر زمانی اتفاق می افتد که برای رسیدن به صفحه ای  که در سایت شما وجود ندارد تلاش میکند دلایل متعددی می توان برای این مسئله ذکر نمود از جمله :

1. بر روی لینک های شکسته کلیک می کند .منظور از لینک شکسته لینکی است که دیگر وجود ندارد.البته صفحه ای که با این لینک بالا می آمده لزوما حذف نشده است بلکه ممکن است لینک آن تغییر یافته باشد.
2. صفحه ای که پاک شده است را جست و جو میکند .
 3.  یک url  (آدرس وب) را اشتباه وارد می کند.
 یک صفحه خطای 404 هنگام پاسخ به درخواست فراخوانی یک صفحه ی گمشده  توسط کاربران فراخوانی می شود. در این هنگام وب مسترها خطای 404 (error 404)را که نشان می دهد این صفحه پیدا نشده است را ارسال می کنند . تا زمانیکه  که صفحه ی استاندارد 404 مربوط به ISP(سرور)شما باشد. این صفحه بدون هیچ اطلاعات مفیدی به کاربران ارائه می شود و خیلی از کاربران ممکن است بعد از مشاهده ی این صفحه به قسمت های دیگر سایت شما وارد نشوند.

اگر به سرور سایت خود دسترسی دارید پیشنهاد میکنیم یک صفحه خطای 404 سفارشی ایجاد کنید. یک صفحه ی 404 اختصاصی و سفارشی شده به افراد در یافتن اطلاعاتی که بدنبالش هستند کمک خواهد کرد.همچنین با ارائه محتوای مفید ، کاربران را به جست و جو در سایت شما تشویق میکنند.

در این یادداشت راه حلهایی برای ایجاد صفحه ی 404 شخصی شده به شما ارائه می شود. سرور و مستندات وب میزبان را  برای اطلاعاتی که در تنظیمات سرور  برای ایجاد صفحه ی 404 نمایش داده می شود را بررسی نمایید.

باید مطمئن باشید که سرور ، کاربران و موتورهای جستجو  را به صفحه ی 404 هدایت می کند. همواره توجه داشته باشید که  موتورهای جست و جو بطور تصادفی صفحات 404 شخصی شما را indexنمی کنند.

یک صفحه ی 404 همیشه می تواند یک صفحه ی HTMLاستاندارد باشد. شما می توانید این صفحه را به هر وضعیتی که می خواهید شخصی سازی کنید. اینجا چند پیشنهاد برای ایجاد یک صفحه ی 404 موثر که می تواند به بازدید کنندگان سایت شما در یافتن اطلاعاتی که جست و جو میکنند کمک کند ارائه میشود.

1-      به بازدیدکنندگان به وضوح بگوییدکه صفحه ای که جست و جو میکنید وجود ندارد (این موضوع را  با لحنی دوستانه و دعوتی بگویید)

2-      اطمینان ایجاد کنید که صفحه ی 404 شما مشابه صفحات دیگر سایت شما دیده میشود ( امکان حرکت کردن به قسمت های دیگر سایت وجود دارد ) و همانند بقیه ی سایت شما احساس میشود.

3-      اضافه کردن لینک هایی با مقالات یا پست های محبوب در صفحه ی 404 را در نظر بگیرید . مشابه لینک صفحه ی home page  سایت شما.

4-      در مورد راهی جهت اطلاع رسانی به کاربران در مورد broken link  (لینکهایی که دیگر وجود ندارند) بیندیشید.

5-      هیچ موضوع زیبا و قابل استفاده ای را در صفحه ی 404 شخصی شده ی خود قرار ندهید. احتمالا شما نمیخواهید این صفحه در نتایج جست و جوی گوگل دیده شود . از طرف دیگر برای جلوگیری از index  شدن صحفه ی 404 توسط گوگل مطمئن شوید که وب مسترهای شما کدهای HTTPواقعی را زمانیکه یک صفحه ی گمشده را درخواست می کنید برمیگرداند.

6-      از ابزارهای تغییر آدرسی که گوگل در مورد تغییرات سایت شما ارائه می دهد استفاده کنیداین ابزارها در گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools)قابل دسترسی می باشد.