1348

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

اکنون می توانید ویندوز ۹۵ را در مرورگر خود اجرا کنید!

ویندوز ۹۵ را به یاد می آورید؟ همان ویندوزی که منوی استارت دوست داشتنی که اخیرا دوباره با ویندوز ۱۰ به رایانه ها باز گشته را به ما معرفی کرد. این روز ها سخت می شود رایانه ای پیدا کرد که هنوز بعد از گذشت سال ها ویندوز ۹۵ بر روی آن نصب باشد. اگر دلتان برای این سیستم عامل تنگ شده است و حس نوستالژی تان گل کرده است،

Andrea Faulds، یک توسعه دهنده ۱۹ ساله از اسکاتلند، موفق شده است ویندوز ۹۵ را در مرورگر اجرا کند بدون این که به پلاگینی نیاز باشد. دیدن سیستم عامل ۲۰ ساله ای که با فقط با تکیه بر جاوا اسکریپت اجرا می شود شگفت انگیز است. می توانید بازی های قدیمی مانند Freecell را اجرا کنید  یا در محیط داس چرخی بزنید.

اندریا برای انجام این پروژه از شبیه سازی با نام  Emscripten که کد های ++C را در زمان اجرا به جاوا اسکریپت کامپایل می کند، استفاده کرده است. بنابراین بدون نیاز به نصب ویندوز ۹۵ یا پلاگین می توانید از ویندوز ۹۵ لذت ببرید. این لذت تا زمانی پایدار است که بخواهید کاری انجام دهید که ویندوز ۹۵ از پس آن بر نیاید، آن گاه است که دلتان برای نسخه های جدید تر سیستم عامل ویندوز تنگ خواهد شد.

windows 95 (2)

به دلیل استفاده از برنامه هایی مانند Dosbox و Em-Dosbox تنها به یک مرورگر مدرن نیازمندید تا ویندوز ۹۵ را با تمام شکوه آن ببینید، گرچه تمام امکانات این سیستم عامل به خوبی کار نمی کنند. اینترنت اکسپلورر ۳.۰ باستانی، موجب فریز شدن سایت می شود. توجه داشته باشید هدف از این پروژه فقط تجربه ی ویندوز ۹۵ بوده است، نه اجرای سیستم عاملی برای انجام کار های روزانه.

در نظر داشته باشید برای لود شدن این سیستم عامل زمان زیادی لازم است و لازم است صبور باشید. اگر با تمام این تفاسیر مایل به اجرای ویندوز ۹۵ هستید، بر روی این لینک کلیک کنید.

اکنون می توانید ویندوز ۹۵ را در مرورگر خود اجرا کنید!