1357

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مارک زاکربرگ: هدف فیس بوک رسیدن به ۵ میلیارد کاربر تا سال ۲۰۳۰ است

در روز دوشنبه این هفته، فیس بوک دوازدهمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت. موسس و مدیرعامل این غول دنیای اینترنت در خلال این مراسم گفت که دوست دارد فیس بوک تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵ میلیارد کاربر داشته باشد. این عدد یعنی حدود ۶۰ درصد از کل جمعت کره زمین. بر طبق پیش بینی ها جمعت بشر تا سال ۲۰۳۰ به ۸.۵ میلیارد نفر می رسد.

زاکربرگ در خلال سخنرانی خود در این مراسم گفت:

«ما می خواهیم همه انسان ها را به هم متصل کنیم و قصد داریم این کار را با مشارکت دولت ها و کمپانی های مختلفی در سرتاسر دنیا به اجرا بگذاریم.»

فیس بوک در قالب پروژه internet.org تلاش دارد ضریب دسترسی به اینترنت (و به طبع شبکه شبکه اجتماعی خود) را در سرتاسر دنیا به ۱۰۰ درصد نزدیک کند. آنها برنامه های متعددی را برای رساندن اینترنت از زمین هوا به مناطقی که در آنها زیرساخت های لازم وجود ندارد، در دست اجرا دارند. اما همه این تلاش ها به نتیجه مطلوب نرسید و در کشورهایی مثل هند و مصر پروژه آنها با شکست مواجه شد.

بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا اعلام کرده اینترنت رایگان را به کمپ های آوارگان نیز خواهد رساند. آنها همچنین پروژه ای را دنبال می کنند تا بتوانند اینترنت رایگان را از طریق پهپادهای خورشیدی به مناطق مختلف دنیا برسانند.

تک تک این برنامه های بلندپروازانه در نهایت یک هدف را دنبال می کنند، و آن افزایش کاربران فیس بوک است. شواهد نشان می دهد که علی رغم برخی ناکامی ها، زاکربرگ و شرکتش این بخت را دارند که به هدف اعلام شده خود در سال ۲۰۳۰ برسند. با گسترش روز افزون اینترنت در میان انسان های کره زمین، هر روز افراد بیشتری درمی یابند که می شود مراودات حضوری با دوستان و بستگان را کم کرد و به جایش خود را به جادوی ارتباطات مجازی فیس بوک سپرد.

مارک زاکربرگ: هدف فیس بوک رسیدن به ۵ میلیارد کاربر تا سال ۲۰۳۰ است