1372

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت به دریافت اطلاعات “ضروری” از دستگاه کاربران ادامه می دهد

مایکروسافت بالاخره به شایعه های پیرامون اینکه این شرکت اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند خاتمه داد. در هفته های گذشته شایعه هایی مبنی بر اینکه این شرکت اطلاعات کاربران را مخابره می کند پیچیده بود، حتی زمانی که کاربر این گزینه ارسال اطلاعات را خاموش کند. 

بعد از این آگاهی، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت منوی تنظیمات را به روز خواهد کرد تا این اطلاعات به هیچ عنوان از دستگاه کاربران خارج نشود. اما در اعلامیه ای که اخیراً منتشر شد رد موندی ها به وضوح گفتند که “چیز تازه ای بعد از پستی که در ماه سپتامبر توسط Terry Myerson منتشر شد برای گفتن نداریم”. او در این پست گفته که کاربران کنترل کامل بر اطلاعات خود دارند اما یکسری اطلاعات مشخص نیاز به استخراج از دستگاه ها دارد.

فقط اطلاعات ضروری ، نه شخصی

آقای Myerson در این باره می گوید:

این اطلاعات شامل کرش نرم افزار ها و یکسری مشکلات سیستم عامل و ایرادات می شود که در واقع نیاز به جمع آوری دارند تا به بهبود نسخه های بعدی کمک کند. و همچنین اطلاعات ID بی نام، نوع دستگاه و اطلاعات کرش نرم افزار ها ارسال می شوند  که مایکروسافت و شرکا برای بهبود نرم افزار ها از آن استفاده خواهند کرد. این شامل اطلاعات شخصی شما نمی شود و ما هم اقدامات بسیاری برای امنیت اطلاعات مثل نام شما و آدرس پست الکترونیک شما انجام می دهیم.

در نتیجه، شرکت مایکروسافت تمایلی برای تغییر قسمت امنیتی Setting ویندوز ۱۰ ندارد و این قابل درک است. شرکت نیاز به جمع آوری اطلاعاتی دارد که به بهبود سیستم عامل کمک می کند و مشکلاتی که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند. این تنها راهی است که مطمعن شویم که اطلاعات اِشکال برنامه ها و یکسری گزارش های سیستمی مخابره می شوند و کاربران هم در آینده کمتر به این مشکلات بر می خورند و شرکت نیز فید بک های کمتری برای ایراد های سیستمی دریافت می کند.

مایکروسافت به دریافت اطلاعات “ضروری” از دستگاه کاربران ادامه می دهد