1380

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

بیل گیتس در حمایت از FBI برای رمزگشایی اپل از ایفون یکی از دو مهاجم “سن برناردینو” سخن گفت!

حتما در جریان کشتار دسته جمعی که در سن برناردینو ایالت کالیفرنیا اتفاق افتاد هستید، در این حادثه که در دوم دسامبر ۲۰۱۵ (۱۱ آبان ۱۳۹۴) رخ داد یک زوج با نام های سید رضوان فاروق و تشفین مالک به مهمانی کارمندان بخش بهداشت عمومی شهرستان سن برناردینو که در تالار کنفرانس با حداکثر ۱۰۰ نفر برگزار شده بود حمله کردند و ۱۴ نفر را کشتند و ۲۲ نفر دیگر را زخمی کردند. این زوج مهاجم در تیراندازی پلیس کشته شدند.

 FBI

اما جریان اختلاف FBI و اپل از جایی شروع شد که یکی از  این دو مهاجم (سید رضوان فاروق) از گوشی اپل استفاده می کرده است و این گوشی در حال حاضر در دست تیم تحقیقاتی FBI قرار دارد، از همین رو FBI در جریان دادگاه تیم کوک مدیرعامل اپل را موظف به همکاری با این سازمان کرد، اما اپل خواهان تجدید نظر در رای دادگاه شد. FBI از اپل خواسته است تا قفل قرار گرفته بر روی گوشی را بشکند تا آن ها بتوانند به اطلاعات درون آن دست یابند، اما کوک در اطلاعیه ای اعلام کرده است که این شرکت برای اجرای رای دادگاه، باید نرم‌افزاری ایجاد کند که بتواند قفل تلفن‌های تولیدی این شرکت را بشکند. مدیر عامل اپل در ادامه  هشدار داد چنین کاری “امنیت مشتریان شرکت اپل را به خطر خواهد انداخت” و رویه خطرناکی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

san-bernardino-iphone

در جریان این کش و قوس ها شرکت های بسیاری همچون گوگل، فیسبوک، توییتر و هوآوی به حمایت از تیم کوک برخواسته اند و دلیل آن نیز این است که اگر این رمزگشایی انجام شود آنها نیز در آینده مجبور خواهند بود تا رمزگذاری محصولات خود را از چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم ضعیف تر کنند.

اما به نظر می رسد تنها شرکتی که در راستای خواسته ی خانواده های مقتولین مبنی بر کمک اپل به FBI سخن گفته مایکروسافت است، صبح امروز بیل گیتس در مصاحبه ای که با Financial Times داشت اظهار کرد که اپل باید برای رمز گشایی این آیفون با FBI همکاری کند، زیرا FBI به اطلاعات بسیار مهمی نیاز دارد که در این دستگاه قرار دارند و این سازمان به هیچ عنوان قصد بر رمزگشایی کلی اطلاعات ندارد و تنها می خواهد همین یک دستگاه رمزگشایی شود.

بیل گیتس در ادامه بیان کرد

سوال این است که آیا می توان از یک شرکت، اطلاعات یکی از مشتریان اش را درخواست کرد؟ آیا می توان به یک بانک گفت که اطلاعات حساب بانکی مشتریانش را در اختیارمان قرار دهد؟ فرض کنید که بانک تمامی اطلاعات حساب کاربرانش را در درون دیسکی ذخیره کرده است و ربانی در اطراف آن کشیده است، حال می گوید مرا مجبور نکنید که این ربان را پاره کنم زیرا بعدا نیز مرا مجبور به انجام این کار خواهید کرد.

مرد دنیای تکنولوژی در ادامه گفت

امیدوارم در آینده برنامه ای را ترتیب دهیم که در آن مردم را آگاه کنیم که در برخی موارد لازم است دولت از اطلاعات کاربران آگاه شود، البته باید این دسترسی به اطلاعات در چارچوب قوانین سخت قرار داشته باشد

بیل گیتس در حمایت از FBI برای رمزگشایی اپل از ایفون یکی از دو مهاجم “سن برناردینو” سخن گفت!