1386

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت: پروژه Astoria متوقف می شود

مایکروسافت اعلام کرد که دیگر به توسعه پروژه Astoria نمی پردازد، پروژه ای که به توسعه دهندگان اجازه می داد که با استفاده از کد اندروید خود نرم افزار های یونیورسال را بسازند. سال گذشته این پروژه به همراه پروژه توسعه نرم افزار های iOS، یعنی Islandwood معرفی شد اما پس از چند ماه دیگر خبری از آپدیت های مرتبط به این برنامه منتشر نشد.


Kevin Gallon از تیم ویندوز این دلیل را برای توقف این پروژه آورده است:

ما فیدبک ها و نظرات متفاوتی از این که داشتن دو پروژه برای توسعه نرم افزار های اندروید و iOS برای ویندوز می تواند لازم و گیچ کننده باشد دربافت کردیم. با درنظر گرفتن این فیدبک ها تصمیم گرفتیم که فقط یک پروژه (Islandwod) را مد نظر داشته باشیم تا برای توسعه نرم افزار های موبایل، دسکتاپ و اکس باکس استفاده شود. به توسعه دهندگان نرم افزار برای اندروید توصیه می کنیم تا نگاهی به پروژه Islandwood و پلتفرم توسعه نرم افزار Xamarin بیاندازند که بهترین راه کار خواهد بود.
خبر خوب این است که مایکروسافت به صورت فعال روی پروژه ی Islandwood کار می کند. هفته گذشته به روز رسانی پیش نمایش اولین ARM32 را منتشر کردند. تا به حال مایکروسافت در حال توسعه API هایی برای بازی ها بوده اما هم اکنون آنها برای فریم ورک های بیشتر و همه نوع نرم افزار در حال گسترش API ها هستند. بنابر این باید در ماه های آتی منتظر نرم افزار های iOS بیشتری باشیم.

مایکروسافت: پروژه Astoria متوقف می شود