1388

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

کشف ۳۵۰ اپلیکیشن مخرب دیگر در Play Store گوگل

حدود دو سال پیش گوگل قابلیتی به نام Bouncer را به Play Store افزود. کار اصلی Bouncer این است که به شکل مداوم اپلیکیشن ها و سایر محتوای درون فروشگاه یاد شده را پایش کرده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند.

اکنون یکی از مختصصین «ESET» به نام Peter Stancik خبر می دهد که قابلیت Bouncer گوگل چندان هم ایمن نیست.

بر اساس گزارش این شخص، او به همراه تیم خود توانسته دست کم ۳۵۰ اپلیکیشن مخرب در میان اپ های Play Store بیابد که همه آنها از یک مشکل بهره برده اند و از آگوست ۲۰۱۵ در پلی استور قرار گرفته اند. وی خبر می دهد که در هر هفته، دست کم ده اپلیکیشن مخرب وارد پلی استور می شود. کار اصلی اپ های مخرب این است که بدون درخواست کاربر، او را به وب سایت های غیر اخلاقی هدایت می کنند.

ESET باور دارد که این حرکتی سازمان یافته است چرا که نوع کدهای مخرب بکار رفته در تمام این اپ ها، حالتی مشابه دارد. این در حالیست که ESET خبر می دهد که اپ های یاد شده اقدام به سرقت اطلاعات کاربر و گذرواژه های او نمی کنند و از این جهت با بسیاری از اپ های مخرب دیگر تفاوت دارند.

اما از این جهت که چنین اتفاقی رخ نمی دهد، سیستم Bouncer گوگل نیز ناتوان از شناسایی آنها بوده است. ESET می گوید که این اپ ها معمولا از نام بازی و اپلیکیشن های معروف استفاده کرده و در بیشتر اوقات قیمت رایگان برای آنها انتخاب شده، اما کاربران بهتر است پیش از دانلود، توجه کنند که در حال دریافت چه اپلیکیشنی از سوی چه توسعه دهنده ای هستند.


کشف ۳۵۰ اپلیکیشن مخرب دیگر در Play Store گوگل