1389

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1394/12/11 - مقالات

فارسی سازی تمام قسمت های ویندوز ۱۰

همانطور که می دانید اکثر محصولات مایکروسافت از جمله سیستم عامل ویندوز و برنامه ی آفیس به بسیاری از زبان های دنیا ترجمه شده اند و می توان به تمام قسمت های آن ها را با این زبان ها دسترسی داشت. از جمله زبان هایی که در این لیست وجود دارند، زبان فارسی می باشد. شما می توانید به راحتی از ویندوز یا آفیس خود به صورت کاملا فارسی بهره ببرید. البته شاید برای خیلی ها این تغییر زبان خوش آیند نباشد، چرا که تمام صفحه ی مانیتور شما آینه می شود. یعنی تمام اشیا موجود از راست به چپ و از چپ به راست می روند و حالت دیداری کاربر راست چین می شود، مانند تصویر بالا. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان این کار ها را انجام داد

فارسی سازی ویندوز ۱۰:

به این منظور کافیست مسیر زیر را دنبال کنید:

Action Center > All Settings > Time & Language > Region & language

در این صفحه باید از قسمت Add a language زبان مورد نظر مثلا فارسی اضافه شده باشد. اگر هنوز زبان فارسی را اضافه نکرده اید، این کار را انجام دهید

خوب مانند تصویر بالا می بینیم که زبان فارسی اضافه شده است. اگر زبان فارسی پایین بود آن را انتخاب کنید و دکمه ی Set as default را بزنید تا به بالا بیاید. سپس دکمه ی Options را کلیک کنید. در صفحه ی باز شده یک دکمه به نام Download وجود دارد که پکیج زبان فارسی را دانلود می کند. آن را بزنید و منتظر بمانید تا پکیج کاملا دانلود شود..

پس از اتمام دانلود کافیست یک بار در ویندوز Sign out کنید و دوباره وارد حساب خود شوید. (دقت کنید که منظور از Sign out از حساب همان Logoff کردن از User می باشد نه خارج شدن از حساب مایکروسافت)

پس از ورود مجدد خواهید دید که تمام قسمت های ویندوز فارسی شده است.

گر با تحولی که در جهت نمایش صفحه ایجاد می شود کنار بیاییم، میتوان گفت که هیچ ایرادی در کار نیست مگر این که کرتانا را با فارسی کردن ویندوز از دست می دهید. نگران نباشید. هر موقع که بخواهید می توانید دوباره زبان را به انگلیسی برگردانید. فقط کافیست از همان مسیر که رفته اید، زبان پیش فرض را انگلیسی انتخاب کنید. یعنی در آدرس زیر:

مرکز عملکرد > تمام تنظیمات > زمان و زبان > منطقه و زبان

در این صفحه کافیست روی زبان انگلیسی کلیک کنید و دکمه ی “تنظیم به عنوان پیش فرض” را انتخاب کنید و سپس مراحلی که گفته شد را انجام دهید.

فارسی سازی تمام قسمت های ویندوز ۱۰