1399

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

کاربران دراپ باکس از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشت


سرویس ذخیره ابری دراپ باکس کار خود را از ۸ سال پیش آغاز کرده و در این مدت به یکی از معتبرترین سرویس های خدمات ذخیره سازی ابری اطلاعات در سراسر دنیا بدل شده است.

اپلیکیشن اختصاصی دراپ باکس در طیف وسیعی از پلتفرم ها در دسترس است. از جمله اندروید، iOS و BlackBerry OS در موبایل ها و تبلت ها و همچنین ویندوز و مک و لینوکس و… در رایانه های رومیزی.

علاوه بر این شرکت مورد بحث خدمات ذخیره سازی ابری خود را برای نرم افزارهای بسیاری ارائه می دهد. حتی ابزارهای مشهوری چون Office suite مایکروسافت نیز قابلیت اتصال به این فضای ابری را دارا هستند. در سال های گذشته حتی شاهد ارائه فضای ابری رایگان در قبال خرید برخی گجت ها از جمله موبایل های سامسونگ و HTC نیز بوده ایم.

حال بعد از ۸ سال دراپ باکس پستی را در بلاگ خود منتشر کرده و اعلام داشته که در ماه مارس سال ۲۰۱۵ کاربران این سرویس از مرز ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا فراتر رفته است. علاوه بر این در این مطلب اطلاعات آماری دیگری نیز ارائه شده تا نشان دهد که این سرویس تا چه میزان در زندگی روزمره افراد و خدمات تجاری کمپانی های بزرگ نفوذ کرده.

بر طبق آنچه در مطلب یاد شده، تا به اکنون بیش از ۳ میلیارد فایل در دراپ باکس به اشتراک گذاشته شده. این عدد اعجاب انگیز نشان می دهد که کاربران از این سرویس تنها برای ذخیره اطلاعات شان استفاده نمی کنند، بلکه آن را یکی از موثرترین راه ها برای به اشتراک گذاری داده های خود با دیگران می دانند. این مطلب همچنین می افزاید که میزان اشتراک گذاری فایل ها در یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته.

شرکت های بزرگی برای انجام امور کاری خود و ارتباط موثر با کارکنانشان از خدمات دراپ باکس استفاده می کنند. در این میان نام هایی چون غول خبری دنیا، News Corp، با بیش از ۲۵ هزار کارمند نیز به چشم می خورد.

نکته جالب دیگر این است که چهار سال طول کشیده تا کاربران دراپ باکس به مرز ۱۰۰ میلیون نفر برسد، اما یک سال بعد از آن، یعنی سال ۲۰۱۲ این رقم دو برابر و شش ماه بعد سه برابر شده است.

دراپ باکس می گوید، با آن که آنها یک شرکت آمریکایی هستند، اما ۱۰۰ میلیون نفر از کاربرانشان در دیگر مناطق دنیا سکونت دارند. پنج کشوری که بیشترین کاربران دراپ باکس را در خود جای داده اند به این ترتیب هستند: ایالات متحده، برزیل، هند، انگلستان و آلمان.

حدود ۴۰ درصد از کاربران جدید دراپ باکس توسط کاربران قبلی این سرویس دعوت به عضویت شده اند. این مسئله نشان می دهد که برای کاربران دراپ باکس، اشتراک گذاری اطلاعات و انجام گروهی کارها با استفاده از این سرویس بیش از پیش اهمیت یافته است.

کاربران دراپ باکس از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشت