1410

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

بهترین انتی ویروس سه ماه دوم سال 2016

ویروس‌های کامپیوتری روزبه‌روز قوی‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند و هر کاربری که دغدغه محافظت از اطلاعات خود را داشته باشد، باید به‌دنبال بهترین ابزار برای دفاع از آنها باشد. یکی از نکات نگران‌کننده، استفاده حدود ٢٠ درصد از کاربران از آنتی‌ویروس ویندوز است.
 
ویندوز دیفندر یا مایکروسافت سکیوریتی اسنشیال، آنتی‌ویروس متعلق به مایکروسافت است که آن را روی سیستم‌عامل خود از پیش نصب می‌کند. نرم‌افزار‌های ذکرشده توانایی زیادی در مقابل حملات ویروس‌ها ندارند پس مدام توصیه می‌شود با توجه به نتایج، به فکر گزینه جدیدی باشید.
 
 ahnlab
AhnLab سال ۱۹۹۵ در کره‌جنوبی بنا شد و فعالیت اصلی آن تولید و عرضه نرم‌افزار‌های امنیتی با همین نام است.
 
avast
Avast یکی از نرم‌افزارهای امنیتی بنام است که توسط شرکتی به همین نام که سال ۱۹۹۱ در جمهوری چک بنا شده، توسعه داده می‌شود. رابط کاربری آن در سال ۲۰۱۵ مجدد طراحی شده و بسیار کاربرپسند است.
 
avg
AVG که مخفف Anti Virus Guard است، برای اولین‌بار سال ۱۹۹۲ توسط یک شرکت هلندی با نام مشابه، به بازار عرضه شد. این نرم‌افزار با عرضه رایگان، در مدتی محدود توانست توجه کاربران زیادی را به‌خود جلب کند.
 
 avira
به جرئت می‌توان گفت آنتی‌ویروس اویرا یکی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های موجود به‌خصوص در ایران‌ است. طبق آمار‌ها، ٩,٦ درصد از کاربران دنیا از این آنتی‌ویروس استفاده می‌کنند. تاریخچه این آنتی‌ویروس به ۱۹۸۸ برمی‌گردد، زمانی که شرکت آلمانی Avira Operations GmbH & Co.KG یکی از اولین نرم‌افزار‌های امنیتی رایانه را برای DOS طراحی کرد.
 
baidu
زمانی که نام Baidu را می‌شنویم، ناخودآگاه ذهنمان سمت موتور جست‌وجو معروف کشور چین می‌رود که در رده ۵ وب‌سایت‌های پرترافیک جهان قرار دارد. همان شرکت اخیرا اقدام به تولید آنتی‌ویروس نیز کرده است که در تست‌های ما نتایج خوبی را از خود به‌جای گذاشت.
 
bitdefender
بیت‌دیفندر یکی از بهترین‌ آنتی‌ویروس‌های موجود است که برای دفعات متعددی لقب آنتی‌ویروس سال را از مجلات مختلف دریافت کرده است. شرکت Softwin در کشور رومانی برای اولین‌بار آن را سال ۲۰۰۱ عرضه کرد.
 
bullguard
نرم‌افزار BullGuard سال ۲۰۰۱ در کشور دانمارک عرضه شد و طبق پیش‌بینی‌ها توانست نتایج بسیار خوبی در تست‌ها بگیرد.
 
emsisoft
امسال Emsisoft با توجه به عملکرد خوبی که در آزمایش‌های مختلف داشت، به‌عنوان یکی از بهترین آنتی‌ویروس‌ها معرفی شد. همچنین رابط کاربری جدید آن نیز بسیار دوست‌داشتنی است.
 
escan
ای‌اسکن در چهار آزمایش توانست خود را در میان بهترین‌ آنتی‌ویروس‌ها جای دهد. طراحی نسخه جدید آن نیز بسیار کاربرپسند است.
 
 eset
آنتی‌ویروس ای‌ست نود ۳۲ بدون شک محبوب‌ترین گزینه موجود در ایران است. ESET نام شرکتی در اسلواکی است که سال ۱۹۹۲ بنا شده است. این شرکت در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به‌عنوان موفق‌ترین شرکت این کشور نیز انتخاب شده و نام آن نیز از الهه سلامت و عشق در مصر باستان گرفته شده است.
 
fortinet
Fortinet توانست از تست‌ها سرافراز بیرون بیاید و خود را به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین آنتی‌ویروس‌ها معرفی کند. این شرکت چندملیتی در سال ۲۰۰۰، در ایالات‌متحده تأسیس شد و فعالیت اصلی این شرکت امنیت شبکه است.
 
f-secure
شرکت Data Fellows در سال ۱۹۸۸ در فنلاند تأسیس شد و سال ۱۹۹۹ به F-Secure تغییر نام داد. عمده فعالیت این شرکت، عرضه آنتی‌ویروس با همین نام است. جالب است بدانید که اولین آنتی‌ویروس منتشرشده برای سیستم‌عامل ویندوز در سال ۱۹۹۴ نیز متعلق به همین شرکت است و اولین آنتی‌روتکیت را نیز در سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه کرد.
 
kaspersky
آنتی‌ویروس بسیار قدرتمندی که تمامی نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. این شرکت روسی سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و در حال حاضر در ۲۰۰ کشور دنیا به بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر و ٢٥٠ هزار شرکت، خدمات امنیتی ارائه می‌دهد. این شرکت بارها از ویروس‌های قدرتمندی که برای دزدی اطلاعات نظامی و محرمانه کشورها تولید شده بودند، پرده برداشته است.
 
kingsoft
شرکت کینگ‌‌سافت که سال ۱۹۸۹ در چین تأسیس شده، چند سالی است که به ساخت و عرضه آنتی‌ویروسی با همین نام می‌پردازد. این شرکت نسخه مخصوص موبایل را نیز با نام Cheetah سال ۲۰۱۴ در اختیار کاربران قرار داد.
 
lavasoft
شرکت لاواسافت سال ۱۹۹۹ در آلمان با هدف توسعه نرم‌افزار‌های امنیتی تأسیس شد. سال ۲۰۱۱ پس از تصاحب این شرکت توسط Solaria Fund، دفتر لاواسافت به مونترال در کانادا منتقل شد. یکی از قابلیت‌های جالب این نرم‌افزار امکان نصب آن به‌عنوان آنتی‌ویروس دوم رایانه است.
 
mcafee
شرکت آمریکایی مک‌آفی سال ۱۹۸۷ تأسیس شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین کمپانی امنیتی جهان است. شرکت اینتل در سال ۲۰۱۱ اقدام به خرید این شرکت کرد و سال ۲۰۱۴ اعلام کرد به‌زودی نام این شرکت از Mcafee Security به Intel Security تغییر خواهد یافت.
 
microsoft
نرم‌افزار Windows defender در این آزمایشات به‌عنوان معیار پایه قرار گرفته است، زیرا با توجه به عملکرد ضعیف آن، به‌عنوان آنتی‌ویروس اصلی توصیه نمی‌شود.
 
panda
شرکت پاندا سال ۱۹۹۰ در اسپانیا تأسیس شد و سال ۲۰۰۵ در سهم بازار جهانی در رده چهارم قرار گرفت. پاندا توانست در سه مورد از تست‌ها نتایج بسیار خوبی را از خود برجای بگذارد.
 
qihoo
شرکت Qihoo سال ۲۰۰۵ در چین تأسیس شد و فعالیت اصلی آن تولید نرم‌افزار‌های امنیتی برای رایانه، تبلت و موبایل است. کسب حدود ۴۹۰ میلیون کاربر رایانه و ۶۴۰ میلیون کاربر موبایل، آمار خیره‌کننده این شرکت نوپاست.
 
sophos
شرکت امنیتی Sophos در سال ۱۹۸۵ در انگلیس تأسیس شد. تولید آنتی‌ویروسی با همان نام، جزء فعالیت‌های اصلی این شرکت است. اکنون پس از گذشت ۳۰ سال و حدود صد میلیون کاربر و ۲۰۰۰ کارمند، Sophos بزرگ‌ترین شرکت امنیتی اروپا لقب گرفته است.
 
tencent
به شرکتی دیگر در کشور چین می‌رسیم که در زمینه امنیت رایانه‌ای فعالیت می‌کند. این شرکت سال ۱۹۸۸ تأسیس شده است و آنتی‌ویروس Tencent را تولید می‌کند. ارزش این کمپانی در حال حاضر به حدود ۱۸۰ میلیارد دلار می‌رسد.
 
vipre
آنتی‌ویروس Vipre در چند سال اخیر توانسته است برای خود نامی دست‌وپا کند. در آزمایشات ما نیز توانست در پنج تست از شش تست، نتایج خوبی به‌جای بگذارد.
 
trendmicro
شرکت Trend Micro Inc سال ۱۹۸۸ در ایالات‌متحده تأسیس شد ولی اکنون دفتر اصلی آن در ژاپن قرار دارد. Trend micro توانست در سه مورد از تست‌ها، بالاترین نمرات را کسب کند. لقب بهترین آنتی‌ویروس موجود به طور مشترک به دو محصول Bitdefender و Kaspersky می‌رسد. هر دو آنها توانستند در تمامی آزمون‌ها جزء بهترین‌ها باشند و در بعضی از تست‌ها نیز استاندارد‌های جدیدی تعریف کنند. این دو محصول توانایی ارائه امنیت در بالاترین سطح را دارند.
 
در مرحله بعدی آنتی‌ویروس‌های AVG، Avira، Emsisoft، Eset، F-Secure، Fortinet قرار گرفتند. این محصولات توانستند عملکرد بسیار خوبی ارائه دهند و خود را به‌عنوان آنتی‌ویروس‌های امن و کاملا قابل اعتماد معرفی کنند.

بهترین انتی ویروس سه ماه دوم سال 2016