1495

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مرورگر اج در آپدیت بعدی به طور هوشمند انیمیشن های فلش وب سایت ها را متوقف می کند

به نظر می رسد به روز رسانی بعدی مرورگر مایکروسافت اج شامل قابلیتی خواهد بود که به طور خودکار تبلیغات انیمیشنی و فلش داخل وب سایت ها را با متوقف کردن فعالیت Adobe Flash، نمایش نمی دهد که باعث کاهش مصرف باتری و افزایش سرعت بارگذاری وب سایت ها می شود. این به روز رسانی در آپدیت رداستون که تابستان امسال منتشر می شود وجود خواهد داشت و مشکلی در پخش ویدیو و انجام بازی ها در وسط صفحه ی وب به وجود نمی آورد.

با این به روز رسانی، دیگر محتوای فلش داخل صفحه ی وب، همچون ویدیو ها و بازی های فلش دچار مشکل نمی شوند و تنها باید یک کلیک بر روی آن انجام داد تا محتوای آن باز شود. مرورگر های کروم و سافاری پیش از این قابلیت های مشابهی را معرفی کرده بودند که گوگل آن را سیستم هوشمند auto-pausing می نامد و اپل این قابلیت را در حالت ذخیره ی انرژی مرورگر سافاری فعال می کند.

هر چند مایکروسافت طی هفته های گذشته انجام این کار را تکذیب کرده بود، اما این شرکت اکنون رسما این خبر را تایید کرد، و آن را تحت عنوان “کنترل فلش در دست کاربران” منتشر کرد. با این حرکت می توان امیدوار بود که روند مرگ Flash سرعت بیش تری گیرد، چراکه با وجود حفره ی های امنیتی بسیار جدی همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. البته اکنون فلش جایگاه کنونی خود را ندارد و برای مثال گوگل برای تبلیغات هوشمند خود استفاده نمی کند و HTML5 نیز جایگزین فلش برای پخش فایل های صفحه گسترده همچون ویدیو شده است. حتی سازندگان ادوبی فلش نیز به کهنه شدن آن اشاره کرده اند و به مردم می گویند که از این پلیر دیگر استفاده نکنند.

مرورگر اج در آپدیت بعدی به طور هوشمند انیمیشن های فلش وب سایت ها را متوقف می کند