1503

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

پشتیبانی از ویندوز ویستا سال آینده به اتمام می‌رسد

دو سال پیش بود که مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز اکس‌پی را به اتمام رساند و حال به نظر می‌رسد که یکی دیگر از نسخه‌های سیستم عامل ویندوز کم‌کم به اواخر عمر خود نزدیک می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی از ویندوز ویستا را در تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ کاملاً به اتمام می‌رساند و این بدان معناست که کاربران این نسخه از ویندوز تنها یک سال فرصت دارند تا رایانه‌های خود را به ویندوز ۷، ۸.۱ و یا ۱۰ به روز رسانی کنند.

پشتیبانی اولیه و اصلی از ویندوز ویستا در تاریخ ۱۰ آوریل سال ۲۰۱۲ به اتمام رسید و مایکروسافت سال آینده پشتیبانی امنیتی از این سیستم عامل را به پایان می‌رساند و ویندوز ویستا از تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ به بعد، هیچ به روز رسانی امنیتی و بسته‌های رفع باگ را دریافت نخواهد کرد و پشتیبانی از آن به طور کامل به پایان خواهد رسید. این موضوع نشان می‌دهد رایانه‌هایی که هنوز ویندوز ویستا بر روی آن‌ها نصب است در معرض حمله‌ها و آسیب‌های جدی قرار خواهند گرفت و باید پیش از اتمام پشتیبانی به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب، به نسخه‌های جدیدتر ویندوز به روز رسانی شوند.

در حال حاضر درصد اندکی از رایانه‌ها از ویندوز ویستا استفاده می‌کنند

خوشبختانه در حال حاضر تنها درصد اندکی از رایانه‌ها که اکثراً اداری هستند از ویندوز ویستا استفاده می‌کنند. در واقع ویندوز ویستا همیشه درصد کمی کاربر داشته و این جای تعجب ندارد، چرا که بسیاری از افراد معتقد هستند که ویندوز ویستا بزرگ‌ترین شکست مایکروسافت و یکی از بدترین نسخه‌های ویندوز بوده است. مایکروسافت شکست‌هایی را در نسخه‌های مختلف ویندوز تجربه کرده است اما ویندوز ویستا بزرگ‌ترین شکست این شرکت بود و جامعه‌ی استفاده کنندگان از آن کمتر از ویندوز ۸ است. طبق آخرین گزارشاتی که ارائه شده، از کل رایانه‌هایی که در سرتاسر جهان هستند، تنها ۱.۴۱ درصد آن‌ها از ویندوز ویستا استفاده می‌کنند و این جامعه‌ی استفاده کننده نیز به زودی به نسخه‌های بالاتر ویندوز مهاجرت خواهند کرد.

گزینه‌هایی که کاربران ویندوز ویستا پیش رو دارند

متاسفانه اگر کاربران ویندوز ویستا بخواهند که به ویندوز ۱۰ به روز رسانی کنند، نمی‌توانند آن را به صورت رایگان دریافت کنند، زیرا مایکروسافت ویندوز ۱۰ را تنها برای کاربران ویندوز ۷ و ۸.۱ به صورت رایگان عرضه کرده است و کاربران ویندوز ویستا باید لایسنس ویندوز ۱۰ را خریداری کنند. یا این‌که می‌توانند ویندوز ۷ و یا ۸.۱ را خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کنندو بعد به ویندوز ۱۰ به روز رسانی کنند.

پشتیبانی از ویندوز ویستا سال آینده به اتمام می‌رسد