1539

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

Forbes: “مایکروسافت” سومین برند با ارزش دنیا

طبق گزارش سالیانه Forbes مایکروسافت هم اکنون سومین برند با ارزش دنیاست. این شرکت هم اکنون با ارزشی بیش از ۷۵.۲ میلیارد دلار مقام سومین برند را به خود اختصاص داده که شرکت گوگل با ارزش ۸۲.۵ میلیارد دلار و اپل با ارزش ۱۵۴.۱ میلیارد دلار به ترتیب مقام دوم و اول را از آن خود کرده اند. برای جزییات بیشتر با وینفون همراه باشید.

Forbes ارزش گذاری شرکت ها را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و اپل شش بار مقام اول را به خود اختصاص داد. این شرکت ارزش گذاری، ۲۰۰ برند را انتخاب کرده و از بین این تعداد ۱۰۰ برند را از ۱۶ کشور جهان و ۱۹ صنعت مختلف مورد بررسی قراد داد. این برند ها نیاز به حضور حداقل یک بار در ایالات متحده را داشتند و در لیستی که منتشر شده ۵۲ برند در ایالات متحده قرار دارند. شما می توانید در ذیل ۱۰ شرکت با ارزش دنیا را ببینید.

The-World-s-Most-Valuable-Brands-List-Forbes

با نگاهی به لیست با ارزش ترین شرکت ها می توان گفت که فیسبوک با ۴۴ در صد بیشترین رشد را داشته و از طرفی شرکت IBM، به گفته مجله Forbes، با رشد منفی ۱۷ درصد ارزش آن به ۴۱.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است. شرکت IBM طی ۱۶ فصل متوالی شاهد کاهش ارزش و درآمد بوده که در آخرین فصل، کمترین درآمد را در ۱۴ سال اخیر داشته است.

پروفسور دیوید ریبستین کارشناس بازار یابی و برند ها از دانشگاه پنسیلوانیا می گوید:

ارزش برند ها به نحوه ی تفکر مشتریان آنها برمی گردد. اینکه شرکتی با ارزش می شود این است که مردم دوست دارند پول بیشتری برای محصولات بپردازند و احتمال خرید آنها بیشتر است.

همانطور که اپل تبدیل به برندی محبوب شده است مایکروسافت نیز در طی سالیان اخیر با انجام اقداماتی موفق به تغییر وضع فروش خود شده است. از این اقدامات می توان به افتتاح فروشگاه محصولات پرچمدار در نیویورک آمریکا اشاره کرد که در آن برند سرفس و دیگر محصولات مرتبط با آن به فروش می رسد. با این اقدامات مایکروسافت در طی تصاحب بازار کالا های لوکس است که اپل تا به حال به مشتریان خود عرضه می کرد. برای مثال می توان به مشتریان مشتاق اپل اشاره کرد که شب را در بیرون فروشگاه می گذراندند تا محصول لوکس دیگری که به تازگی معرفی شده را خریداری کنند، اما احتمال اینکه چنین اتفاقی هم برای مایکروسافت بیافتد  در حال حاضر خیلی کم است.

Forbes: “مایکروسافت” سومین برند با ارزش دنیا