1564

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1395/03/05 - مقالات

نقد و بررسی معایب کاستوم رام های اندروید

کاستوم رام ها در واقع یک نسخه غیر رسمی از اندروید هستند که توسط شرکت سازنده اصلی گوشی منتشر نشده و توسط برنامه نویس های ازاد طراحی میشن میشه گفت کاستوم رام یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین رام هایی هستند که مورد استفاده قرار میگیرن ولی در این مقاله میخواهیم با هم ببینیم که چرا نباید از کاستوم رام استفاده کنیم .

 

مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری 

 

هر گوشی که توسط یک کمپانی خاص تولید میشه با یک سری سخت افزار های اختصاصی عرضه میشن مثل پردازنده های اگزینوس سامسونگ و به همین علت فقط رام رسمی خود گوشی میتونه به بهترین نحو با سخت افزار و پردازنده هماهنگی داشته باشه بعلاوه میشه گفت که سخت افزار و نرم افزار هر گوشی هوشمند اندرویدی توسط شرکت سازنده با هم دیگه مچ میشن . پس نصب کاستوم رام میتونه مشکلات نرم افزاری و هماهنگ نبودن با سخت افزار رو براتون به وجود بیاره . 

 

 

به طور مثال برای تست آخرین نسخه از کاستوم رام ساینوژن یعنی ۱۱ رو بر روی گوشی های گلکسی اس ۵ و اس ۴ نصب کردم که انتظار داشتم سرعت گوشی بهینه تر و مصرف باطری کاهش پیدا کنه ولی در کمال تعجب از همون ابتدا مشکلات نرم افزاری متعددی رو مشاهده کردم . مثلا اجرا نشدن برخی نرم افزار ها ارور های ناگهانی و خالی شدن ناگهانی شارژ باطری در عرض ۱ ساعت و خیلی مشکلات دیگه .

 

داشتن یک گوشی پرچم دار 

 

یکی دیگر از اشتباهاتی که خیلی از کاربران میکنن اینکه به خیال اینکه دیگه هیچ وقت شرکت سازنده برای گوشی پرچم دارشون آپدیتی ارایه نمیکنه اقدام به نصب کاستوم رام میکنن . گوشی های پرچم دار یعنی بهترین گوشی یک شرکت مثل سری گلگسی اس سامسونگ و One اچ تی سی یا G ال جی پس اگر گوشی شما مال سال ۲۰۱۳ به بعد است یعنی یکی از گوشی های G2 یا HTC One M8 و یا Z2 دارید نصب کاستوم رام فقط و فقط برای دریافت اپدیت های جدید تر یک اشتباه بزرگه چون تقریبا تمامی گوشی های پرچم دار سال ۲۰۱۳ به اندروید ۵ اپدیت خواهند شد . و یا اگر هم که روزی برسه که دیگه اپدیتی واسه گوشیتون ارایه نشد باز هم نصب کاستوم رام بعد از اون کار چندان واجبی نیست .

 

از بین رفتن امکانات و قابلیت های گوشی 

 

خیلی از گوشی های هومشند دارای امکانات جالب حرکتی و سنسور های کاربردی هستند که این ویژگی ها فقط در رام رسمی موجود هست چون به خوبی توسط شرکت سازنده با سخت افزار موجود مچ شده اند . اما کاستوم رام ها از نسخه استوک یا به اصطلاح خالص اندروید هستند و با نصب اونها ویژگی های جانبی گوشی از بین رفته و بلا استفاده خواهند شد .

 

در آخر این مقاله باید بگم اگر شما یک گوشی پرچم دار سال ۲۰۱۳ به بعد دارید اصلا نصب کاستوم رام گزینه مناسبی برای شما نیست چرا که رام رسمی برای گوشی شما خیلی بهینه تر و روان تر از کاستوم رام خواهد بود در صورتی که چیزی به آپدیت شدن گوشی های ۲۰۱۳ به اندروید ۵ هم نمونده . این که گفته میشه کاستوم رام باعث میشه از تمام قدرت سخت افزاری گوشی بهره مند بشید و سرعت بالاتر رو تجربه کنید اصلا نسب به معایبی که داره به صرفه نیست . مگر اینکه دیگه گوشی شما خیلی قدیمی شده باشه و هیچ اپدیتی براش ارایه نشه در این حالت میشه گفت نصب کاستوم رام بهترین گزینه هستش .

نقد و بررسی معایب کاستوم رام های اندروید