1565

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1395/03/05 - مقالات

سبک فلت و تاثیرات اون بر عرصه وب

طرح های فلت خیلی ساده طراحی شده اند ولی در عین سادگی خیلی هم جذاب هستند ورود این سبک جدید و فوق العاده باعث متحول شدن رابط کاربری دهکده جهانی وب شد . فلت از سبک مینی مالیسم الگو برداری شده و یکی از زیر شاخه های سبک مینی مالیسم به شمار میره . اما خود سبک فلت هم جزوی از پویانمایی رایانه ای هستند . در طراحی فلت باید نور پردازی بصری به صورت تخت و سایه دار باشه . اما طراحان سایت زیاد این قوانین رو رعایت نمیکنند .

 

  طراحی مینی مالیسم یا به عبارتی ساده گرایی به بعد از جنگ جهانی دوم برمیگرده و بیشترین کاربرد این تکنیک در نقاشی های هنری و موسیقی بود . حفظ یک ایده ساده و کاربردی میتونه از یک ایده پیچیده خیلی مفید تر و ارزشمند باشه طراحی هایی که به صورت پیچیده در ذهن یک طراح نقش میبنده با اینکه واقعی نیستن و وجود خارجی ندارند اما طراح این قدرت رو داره که این طرحی که اصلا وجود نداره رو خلق کنه پس چه بهتر که یک طرح با کم شدن ایده های اون و ساده تر شدن سرعت ایجاد شدن اون بیشتر بشه .

 

فلت (Flat) به لاتین به معنای تخت هست و همینطور که از اسمش مشخصه طرح های اون به صورت دو بعدی و تخت طراحی میشن و میشه گفت این نوع سبک نوعی رغیب در برابر سبک پویانمایی سه بعدی محسوب میشه اما جذابیت و زیبایی فلت هرگز قابل مقایسه با هیچ سبک گرافیکی دیگه نیست . در حال حاضر سبک فلت در طراحی وب سایت / بنر های تبلیغاتی / بیلبورد های تبلیغاتی / انیمیشن های دو بعدی و حرفه های دیگه از کاربری بسیار بالایی برخوردار است .

 

رابط کاربری مترو و سبک فلت :

 

طراحی به سبک فلت خیلی شبیه به رابط کاربری مترو در ویندوز ۸ هستش ولی این دو سبک خیلی با هم فرق دارند و گاهی اوقات طرح مترو با سبک فلت اشتباه گرفته میشه در صورتی که UI  مترو ویندوز ۸ به سبک مینی مالیسم طراحی شده است و اصلا یک سبک خاص نیست اما فلت یک سبک اختصاصی جداست .

 

خیلی ها سبک فلت رو نوعی شوک به عرصه وب میدونن که باعث تغییر و تحول بسیاری در اون شده حتی به غیر از وب رابط کاربری اپلیکیشن ها و نرم افزار های رایانه ایی رو هم درگیر خودش کرده مخصوصا سیستم عامل اندروید و ای او اس (IOS) . که حتی بیس اولیه رابط کاربری بعضی از نسخه های اندروید به سبک فلت میباشد .

 

یادگیری سبک فلت چقدر زمان بر است ؟

 

میشه گفت یادگیری هر چیزی در حوزه رایانه و فناوری اطلاعات و گرافیک بستگی به علاقه خود فرد داره اگر به مباحث گرافیک علاقه زیادی دارید یادگیری سبک فلت زمان زیادی نمیخواهد ! فقط کافیه اصول اولیه و پایه ایی این سبک رو یاد بگیرید و بعد از اون خواهید توانست به خلق ایده های خودتون دست بزنید و با تمرین کردن استعداد خودتون رو در این زمینه ارتقا بدید .

سبک فلت و تاثیرات اون بر عرصه وب