1566

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1395/03/05 - مقالات

خطرات بهبود رتبه الکسا از راه های غیر معقول !

رتبه ی الکسا – Alexa.com که به صورت اعداد دقیق اندازه گیری می شود ، که در آن میزان آمار روزانه سایت و بازدید از برگه ها لحاظ می شود. کاهش این رتبه به معنای افزایش بازدید و افزایش آن را به کاهش بازدید تعبیر می کنند؛ که همینطور هم هست.

اما روش هایی وجود دارد که بد نیست بدانید این روش ها هم برای رتبه ی الکسای شما خطر آفرین خواهد بود و هم برای سایت شما.

 در ابتدا بیایید با این روش ها به صورت مختصر آشنا شوید :

 

۱. استفاده از سایت های مانیتورینگ.

 

سایت های مانیتورینگ سرور ربات هایی را در زمان بندی مشخص و دقیق به سایت شما می فرستند تا وضعیت آپ یا داون بودن ( UP یا Down ) سایتتان را تشخیص دهند . این ربات ها باعث ایجاد ترافیکی می کنند که قابل شناسایی توسط الکسا است . این ربات ها به عنوان یک بازدید کننده معمولی وارد سایت شما شده و وضعیت فعلی سرور هاستیتتان را مشخص کرده و خارج می شوند .

 

۲. استفاده از آی فریم ها در دیگر سایت ها.

 

Iframe ها یکی از عناصر تشکیل دهنده ی سایت هستند که توانایی نمایش یک سایت را در سایت دیگری را دارند . فریم ها یکی از کاربردهایی که برای سایت های سود جو دارد این است که یک برگه ی کاملا خالی را به عنوان نمایش استفاده می کنند و با استفاده از فریم ها آن را در دیگر سایت هایشان به نمایش در می آورند. بد نیست با کد آی فریم ها نیز آشنا شوید :

 

 

این کد به ظاهر آمار و رتبه ی سایت شما را افزایش می دهد اما به صورت ناگهانی تمامی زحمات دیگرتان را بر باد خواهد داد .

 

۳. قرار دادن لینک در شبکه های اجتماعی جهت ورود ربات های چک کننده در اولین لحظه!

 برخی از شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، قابلیت آنالیز لینک هایی را دارند که در پست ها قرار میگیرند . این ربات ها به صورت خودکار از لینک شما بازدید می کنند و بعد از مدتی کوتاه که حدود ۱ دقیقه را میتوان مثال زد ، به صورت کامل بازدید صورت نمی گیرد . این گونه فعالیت برای جذب آمار نتنها مضر است بلکه باعث دروغین محسوب شدن دیگر بازدیدهایتان نیز خواهد شد !

 

۴. استفاده از نرم افزارهای IP ساز و بازدید خودکار

 نرم افزارهایی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید آی پی های مختلفی (به عنوان بازدید کننده مستقل) را به سایتتان ارسال کنید . در مدتی کوتاه این بازدید باعث پیشرفت سایت در رتبه ی الکسا خواهد شد اما پس از مدتی در صورتی که دائمی نباشد و به همان میزان نگهداری و افزایش پیدا نکند ، رتبه ی شما کاهش خواهد یافت .

 

امری طبیعی است در دنیای رتبه دهی الکسا ! اگر سعی کنید با نرم افزار رتبه بگیرید ، در طی ۲ روز شاهد تغییرات خواهید بود اما شما می بایست پس از دو روز میزان بازدید را افزایش دهید . هر تعداد از این بازدید نیازمند حداقل ۱۰ ثانیه زمان برای بازدید است تا در الکسا در نظر گرفته شود . حال اگر بخواهید ۵۰۰ بازدید برای سایت خود به ثبت برسانید تا رتبه ی الکسای شما در حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ جهانی شود باید روزانه ۵۰۰۰ ثانیه یا حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه وقت بگذارید . حجمی که برای این بازدید استفاده خواهد شد حدود ۲۰۰ مگابایت خواهد بود (بستگی به حجم سایت) . و حال اگر بخواهید با همین میزان نگهداری کنید نه رتبه ای مناسب خواهید گرفت و از سوی دیگر ضرر زیادی خواهید داد !

 

مشاهده کردید که چگونه این فعالیت ها به زیان شما خواهد بود ؟ اما قصد داریم به صورت مختصر زیان های هر یک از موارد بالا را برای شما توضیح دهیم .

 

– استفاده از سایت مانیتورینگ به دلیل ترافیک بالای ربات ها به سرور فشار زیادی وارد خواهد کرد و بعد از مدتی باعث مسدود شدن هاست شما توسط هاستینگ خواهد شد .

 

– استفاده از آی فریم ها مشکل سرعتی را در بر خواهد داشت . هر دو سایتی که در این عملیات دست دارند ضرر خواهند داد چرا ؟ سایت نمایش دهنده از سرعت بارگذاری سایتش کاسته خواهد شد و رتبه ی الکسا و گوگل آن کاهش خواهد یافت . سایت بازدیدشونده هم باعث استفاده زیاد از منابع سرور و مسدود شدن خواهد شد !

 

– قرار دادن لینک در شبکه های اجتماعی به صورت لحظه ای بازدید به همراه خواهد داشت و میزان بزرگی از این بازدید ها محاسبه نخواهد شد . در نتیجه هیچ تاثیری در رتبه ی الکسای شما نخواهد داشت .

 

– استفاده از نرم افزارها هم برای شما و هم برای سایتتان ضرر خواهد داشت . میزان بازدید از این نرم افزار نیازمند منابع اینترنت و هاست شماست . این بازدیدها با حجم اینترنت شما اما با آی پی های مختلفی صورت خواهند گرفت . پس در این عملیات کوکی بی نتیجه خواهد بود و هر عنصر از سایتتان به صورت دائم در حال بارگیری خواهد بود که زیان مالی را نیز در بر خواهد داشت .

 

همچنین برخی روش های دیگر که به صورت کلی حجم بالایی از بازدیدها را به یکباره به سایت شما ارسال می کنند را می توانید به عنوان یک Ddos هم قلمداد کنید . دیداس در اصطلاح برای داون کردن سرور سایت استفاده می شود که همین عمل را نیز با سایت شما خواهد داشت .

 

و اما نتیجه ی این مقاله ؟

 

سعی کنید با روش هایی معقول و مفید ترافیک سایت خود را افزایش و رتبه ی الکسا را کاهش دهید که این بازدید به صورت مداوم و رو به رشد باشد و هم سالم !

خطرات بهبود رتبه الکسا از راه های غیر معقول !