1570

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1395/03/05 - مقالات

جلوگیری از کپی شدن عکس ها

در طراحی سایت گاهی اوقات ما برای یک عکس یا یک لوگو زیبا شاید ساعت ها وقت صرف میکنیم تا اینکه طرح نهایی به خوبی و با کیفیت بالا اماده میشه اما خیلی از طراح های اماتور میان لوگو مارو کپی کرده و به اسم خودشون ثبت میکنن که واقعا غیر اخلاقی هستش در این آموزش میخوام در مورد محافظت عکس ها یه توضیح کاملی بدم .

 

در حالت کلی هیچ روش مفیدی و ۱۰۰ درصدی وجود نداره که باعث بشه ما بتونیم از عکس ها و لوگو های خودمون توی سایت محافظت کنیم اکثر روش های کار امد یه مشکل اساسی دارند و اون هم اینکه میان ترو خشک رو با هم میسوزونن !!! چون ما فقط قصد دارید یک عکس خاصی رو توی وبلاگ خودتون از کپی شدن محافظت کنیم و اصلا نمیخواهیم که تمام عکس ها رو از کپی شدن محافظت کنیم چون اینطوری یکم بازدهی و اعتبار سایت پایین میاد .

 

حال چطوری بدون دردسر عکس مورد نظر خودمون رو از کپی شدن جلوگیری کنیم ؟؟

 

بهترین راه حل استفاده از جاوا اسکریپت هستش در این شیوه شما میتونید راست کلیک و درگ و دراپ رو بر روی عکس مورد نظر lock (قفل) کنید .

 

این کد ها رو درون قالب قرار بدید :

 

 

خوب در اینجا ما باید یک کلاس تایین کنیم و به تگ img لوگو یا عکس خودمون بدیم مثلا من کلاس lock رو انتخاب میکنم .

 

حالا باید کلاس lock و  شناسه onmousedown جاوا اسکریپت رو به تگ img اضافه کنید :

 

 

به همین راحتی تونستیم عکس مورد نظر خودمون رو قفل کنیم . البته این روش تا حد ۶۰ درصد میتونه از کپی شدن لوگوی ما جلوگیری کنه البته نگران نباشید روش های ۱۰۰ درصدی هم وجود داره اما رایگان نیستن مثل افزونه image safe که پریمیوم هستش شما میتونید این افزونه فوق العاده رو در codecanyon خریداری کنید .

 

لینک خرید افزونه 

 

شما با استفاده از این پلاگین حرفه ایی میتونید به راحتی عکس های مورد نظرتون رو حتی از طریق سورس هم مخفی سازی کنید و امکانات فوق العاده زیاد دیگه ایی هم داره مثل سفارشی کردن عکس ها از روی کلاس یا ایدی اون که پیشنهاد میکنم حتمی ازش استفاده کنید .

جلوگیری از کپی شدن عکس ها