1572

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت و فیسبوک، اقیانوس اطلس را کابل کشی می کنند

مایکروسافت و فیسبوک خبر از یک همکاری جدید دادند. این دو شرکت قرار است یکی از بزرگترین کابل کشی های تاریخ را با همکاری یک دیگر انجام دهند. این کابل انتقال داده، در آینده ایالات متحده را به قاره اروپا متصل خواهد کرد.

این همکاری ردموندی ها با غول شبکه های اجتماعی باعث خواهد شد، به زودی دگرگونی عظیمی در کیفیت و ظرفیت رفت و برگشت داده در سراسر جهان اتفاق بیافتد. این کابل که “MAREA” لقب گرفته است، تا اکتبر سال ۲۰۱۷ آماده ی بهره برداری خواهد بود. در صورت موفقیت این پروژه، MAREA با ظرفیت شگفت انگیز ۱۵۰ ترابیت بر ثانیه است، تبدیل به حجیم ترین کابل عبور داده، از کف اقیانوس اطلس می گردد.

پیش بینی این موضوع که رد و بدل شدن بهتر داده برای هر دو شرکت از چه اهمیتی برخوردار است، خیلی دشوار نیست. فیسبوک چیزی در حدود ۱.۶ میلیارد کاربر روزانه دارد. همچنین به این رقم، تعداد کاربران What’s app و اینستاگرام را نیز باید اضافه کنید. اما دغدغه ی مایکروسافت در مورد سرویس ابری این شرکت یعنی اژور است که به میزان بسیار زیادی از پهنای باند نیاز دارد. علاوه بر این دیگر سرویس های ابری غول نرم افزاری، مانند بینگ، آفیس، اسکایپ و اکس باکس لایو نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شایان ذکر است که این پروژه تنها متعلق مایکروسافت و فیسبوک نیست. اخداث این کابل عظیم قرار است توسط Telxius یکی از شعب شرکت بزرگ Telefónica telecommunications مدیریت شود. این شرکت اسپانیایی یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن و تلفن همراه در جهان است که خدمات خود را در مناطق اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و آمریکای مرکزی ارائه می دهد. این شرکت در نهایت کابل کشیده شده را به فیسبوک و مایکروسافت خواهد فروخت.

کابل مذکور از سواحل ویرجینیا واقع در ایالات متحده به شهر بیلبائو واقع در منطقه ی باسک اسپانیا کشیده می شود. یک نکته دیگر آنکه نقطه شروع بیشتر کابل های انتقال داده در منطقه نیوجرسی قرار دارد و این یعنی، خیلی از مراکز داده بزرگ دنیا در منطقه ویرجینیا مجتمع شده اند. بدیهی است که با به سرانجام رسیدن این پروژه، انتقال اطلاعات در دنیا بسیار سریع تر و مطمئن تر صورت خواهد پذیرفت. این مسئله برای سرویس دهنده هایی همچون مایکروسافت و فیسبوک حیاتی به نظر می رسد.

مایکروسافت و فیسبوک، اقیانوس اطلس را کابل کشی می کنند