1576

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت جلوی رمز های عبور ساده را می گیرد

برای سال های طولانی، ما عادت کرده ایم از رمز هایی حاوی عدد و حرف برای در امان نگه داشتن اطلاعات مان از شر دسترسی افراد، استفاده کنیم. اگر اخبار را پیگیری کرده باشید، مدتی قبل، لیستی از رمز عبور های رایج که به راحتی توسط هکر ها شناسایی می شوند، انتشار یافت. رمز عبور هایی مانند “۱۲۳۴۵۶”. حالا مایکروسافت قصد دارد، جلوی کاربرانی که قصد انتخاب چنین رمز هایی دارند را بگیرد. با وینفون همراه باشید.

ردموندی ها با جمع آوری اطلاعات و آمار بیش از ۱۰ میلیون حمله ی روزانه به حساب های کاربران، لیست کاملی از رمز های عبوری که هکر ها به راحتی به آن ها دسترسی پیدا می کنند را تهیه کرده اند و قصد دارند جلوی کاربرانی را که از چنین رمز هایی استفاده می کنند، بگیرند. در این نظارت جدید، به هنگام انتخاب رمز عبور جدید به شما هشدار داده می شود که این رمز ضعیف یا متوسط یا قوی است. همچنین اجازه ی استفاده از رمز های قابل پیش بینی را به شما نخواهد داد.

الکس وینرت سرپرست گروه برنامه نویسیِ حفاظت از هویت افراد در مایکروسافت اژور، با ارسال پستی در وبلاگ مایکروسافت هشدار داد:

مهم ترین مسئله ای که در هنگام انتخاب رمز عبور باید به آن توجه شود، این است که رمز عبور انتخابی باید خاص و غیر قابل پیش بینی باشد.

این صحبت به این معنی است که از انتخاب کلماتی همچون: “Welcome”، “QWERT”، “Login” و… دیگر کلمات دارای معنی ساده و قابل حدس، خود داری نمایید، مگر آن که حسابی که قصد ورود به آن را دارید، دارای اطلاعات حیاتی مانند: اطلاعات بانکی یا پزشکی شما نباشد یا اهمیتی از نظر حریم شخصی برای شما نداشته باشد.

این سامانه کنترل رمز ورود هم اکنون بر روی حساب کاربری مایکروسافت در قسمت اکتیو دایرکتوری اژور (AD) فعال است ولی به زودی به تمامی سویس های این شرکت راه پیدا خواهد نمود. همچنین نظاره گر هوشمند ورود به حساب مایکروسافت که باعث قفل شدن آن بعد از تلاش مکرر ناموفق با رمز اشتباه می شود، همچنان فعال باقی خواهد ماند.

مایکروسافت جلوی رمز های عبور ساده را می گیرد