1612

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت، بزرگترین مرکز نفت و گاز خود را در دبی افتتاح کرد

مایکروسافت به تازگی همکاری های جدیدی را با شرکایی تازه شروع کرده است که یکی از آن ها، اخیرا رسانه ای شده است. مایکروسافت قصد فعالیت در زمینه نفت و گاز در دبی دارد و برای همین منظور، بزرگترین مرکز نفت و گازی خود را در دبی افتتاح کرده است.در همین راستا، آن ها بزرگترین مرکز نفت و گاز خود را در دبی امارات افتتاح کرد تا به تغییر و تحولات دیجیتال، کاهش هزینه ها و بهینه سازی عملیات ها کم کنند و همچنین سازمان ها نیز با استفاده  از خدمات ابری، اینترنت اشیا، آفیس ۳۶۵ در مسیر توسعه تکنولوژی در این صنعت گام بردارند.

Omar Saleh، مدیر نفت و گاز خاورمیانه و آفریقا در مایکروسافت، اعلام کرده است که انتقال دیجیتال مهم ترین هدفی است که به دنبال انحصاری کردن آن در صنعت نفت و گاز هستیم، همچنین با طراحی پلتفرمی برای دیجیتالی کردن فرآیند نفتی، به دنبال افزایش امنیت در این صنعت هستیم.

IDC عنوان می کند که بایستی در آینده ارتباط این صنعت با تکنولوژی ۳۰% افزایش پیدا کند و پیش بینی می شود که تا ۵ سال آینده، ۸۰% شرکت های نفتی بزرگ جهان، فعالیت های تکنولوژی محور خود را افزایش دهند. یکی از مدیران نفتی خاورمیانه عنوان می کند، انتظار می رود با ورود تکنولوژی و دیجیتالی کردن این صنعت است ، هزینه های عملیاتی و زیرساخت کاهش یابد  و مدیریت بهتر و انالیز اطلاعاتی بهتر باعث رشد این صنعت شود، زیرا زیرساخت های سنتی قبلی نمی تواند در آینده موجبات رشد مناسب را فراهم کند.

روزنامه گسترش صنعت درباره دیجیتالی شدن صنعت نفت می نویسد:  شرکت‌های موفق، که به اقتصادی بودن و هزینه‌های مربوط به سیکل عمر هر پروژه توجه دارند، گروهی را برای اجرای فرآیند دیجیتالی شدن در نظر می‌گیرند و اتوماسیون را بعنوان بخشی از برنامه دیجیتالی شدن مدنظر قرار می‌دهند. برنامه‌های خودکارسازی این گروه‌ها با تمام جنبه‌های رفتار انسانی، فرآیندهای کاری و تشکیلات پیچیده‌شان منطبق می‌شود.
به‌صراحت می‌توان گفت که رقابت در راستای افزایش استفاده از روش اتوماسیون در تولید نفت و گاز امری ضروری است. شرکت‌هایی که با موفقیت از حسگرها، داده‌های بزرگ، روش‌های تحلیل هندسی و سایر فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند، برای رویارویی با چالش‌های پیش روی این صنعت، در جایگاه خوبی قرار خواهند گرفت و جدال نفتی را برنده خواهند شد.

مایکروسافت، بزرگترین مرکز نفت و گاز خود را در دبی افتتاح کرد