1723

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

هکر ها موفق شدند اندروید مارشملو را بر روی لومیا ۵۲۵ اجرا کنند

بسیاری از کاربران ویندوز فون همیشه آرزو داشتند که بتوانند سیستم عامل های دیگر را بر روی دستگاه های خود آزمایش کنند. مدتی قبل کلید های بوت امن مایکروسافت به بیرون درز کرد و این موضوع سبب شد که کاربران بتوانند سیستم عامل جایگزینی را بر روی دستگاه هایی که توسط بوت امن قفل شده بودند، نصب و اجرا کنند

این مسئله ی پیش آمده، در رایانه های شخصی اهمیت چندان زیادی نداشت، زیرا در هر صورت بسیاری از مادربرد ها به کاربران امکان غیر فعال کردن بوت امن را از BIOS می دهند، اما انتظار می رفت هکر ها این امکان را پیدا کنند که سیستم عامل های دیگر را بر روی دستگاه های ویندوز فون و تبلت های ویندوز RT نصب کنند.

حالا هکری به نام Triszka Balázs ویدیویی منتشر کرده که در آن یک لومیا ۵۲۵ را به نمایش گذاشته است که در حال اجرای اندروید مارشملو می باشد. مشخص نیست که این شخص با استفاده از همین حفره توانسته چنین کاری انجام دهد و یا از روش دیگری استفاده کرده، ولی این هکر نوشته که او از “به کارگیری وکتور تنظیم مجدد برای سری پردازنده های S4” استفاده کرده و هر دستگاهی که از WP Internal برای باز کردن قفل بوت لودر پشتیبانی کند هم اکنون می تواند سیستم عامل اندروید را اجرا کند.

با این حال او اشاره کرده که به کارگیری تمام درایور ها در دستگاه کاری مشکل است و فعلا تنها به گرفتن یک آزمایش از اجرای سیستم عامل بر روی لومیا ۵۲۰/۵۲۵ بسنده کرده و تا در ماه های آینده بیش تر بر روی آن کار کند.

او وعده داده که اطلاعات بیش تری را به همراه یک نسخه ی پیش نمایش توسعه دهنده، در یک یا دو هفته ی آینده منتشر خواهد کرد تا کاربران بتوانند انتخاب کنند که بر روی دستگاه خود، سیستم عامل ویندوز فون را اجرا کنند یا اندروید!

هکر ها موفق شدند اندروید مارشملو را بر روی لومیا ۵۲۵ اجرا کنند