1752

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1395/06/27 - مقالات

همه چیز درمورد بک لینک

قبل از اینکه درمورد انواع بک لینک و تاثیرات مثبت و منفی آن چیزی بدانیم باید بفهمیم که بک لینک چیست؟ برای درک بهتر و عمیق تر بک لینک بهتره با یک مثال شروع کنیم، فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی گل و گیاه دارید و قصد دارید فروش خود را افزایش دهید، شما لینک سایت خودتان را به سایت های دیگر می دهید تا از لینک سایت شما در قسمت تبلیغات سایتشان استفاده بکنند و حالا یک کاربر در سایتی دیگر لینک سایت شما را مشاهده می کند و بر روی آن کلیک می کند و به سایت شما می آید و از شما گل و گیاه خریداری می کند، درواقع به لینک یا لینکهایی که باعث پیوند بین سایتهای دیگر با سایت شما و یا یک سایت دیگر میشوند بک لینک می گویند. و اما انواع بک لینک. خیلی ها فکر می کنند که بک لینک ها فوق العاده مثبت هستند اما درواقع بک لینک ها به دو حالت هستند، بک لینک های مثبت و منفی .

بک لینک های مثبت به چه صورتند؟؟؟

یک بک لینک مثبت باید دارای چند ویژگی باشد، اول اینکه شما باید از سایتهایی بک لینک بگیرید که دارای رنک و رتبه ی بالایی در موتورهای جستجو باشند و دومین نکته این است که نباید از سایتهایی که تعداد لینک های خروجی آنها بالا می باشد بک لینک بگیرید چرا ؟؟؟ چون تعداد لینک های خروجی بالا میتواند اعتبار لینک ها را کاهش دهد .

بک لینک های منفی به چه صورتند؟؟؟

اگر از سایتی که از نظر گوگل اسپم شده است بک لینک بگیرید باعث کاهش رتبه ی سایتتان میشود و در این صورت است که گفته میشود بک لینک دارای اثر منفیست. توجه داشته باشید کلماتی را که در بک لینک از آنها استفاده می کنید بیش از حد معمول تکرار نکنید و اینکه اگر تعداد بک لینکهایی که می گیرید درمقابل با محتوای شما کم باشد بازهم اثر بک لینک منفی خواهد بود.

و اما اصول ایجاد بک لینک چیست ؟؟؟

    بهتر است که شما یک متخصص سئو داشته باشید تا در ابتدای کار بررسی کند که چه سایت هایی دارای رتبه ی بالایی هستند تا شما از آنها بک لینک بگیرید و بعد از بک لینک سازی حتما باید  به صورت دوره ای مقالات و یا مطالب مفیدی در سایتتان قرار دهید و آنها را بروزرسانی کنید.
    بهترین نوع بک لینک ایجاد بک لینک طبیعی می باشد. بک لینک طبیعی چیست؟ بک لینک طبیعی به این معناست که شما در وب سایتتان از مطالب کاربردی و مفید استفاده می کنید که دیگر وب سایت ها به صورت بالقوه از لینک مطالب شما در سایتشان استفاده می کنند. اما چرا این کار را می کنند؟ چون اگر لینک مطالب سایت شما را در سایتشان قرار دهند در وهله ی اول بازدید سایت خودشان افزایش پیدا می کند و در وهله ی دوم بازدید سایت شما افزایش پیدا می کند.
    یکی از بهترین محل ها برای قرار دادن لینک مطالبتان در سایت های دیگر، تالارهای گفت وگو آنهاست. شما میتوانید لینک اخبار و یا مقالات خود را در تالارهای گفت و گو سایت های دیگر قرار دهید تا باعث افزایش بازدید از سایت شما بشود. البته گوگل اعلام کرده است که این روش از لینکسازی دیگر تاثیری در سئو ندارد ولی این روش هنوز در سایتهای ایرانی استفاده میشود و شما هم میتوانید از آن استفاده کنید.
    زمان انجام بک لینک سازی باید در تمام روزهای هفته و به صورت متعادل باشد اما به صورت متعادل باشد یعنی چه ؟ یعنی نباید امروز 100 بک لینک ایجاد کنید و فردا 10 بک لینک. معمولا بک لینک هایی که در وب سایتها ایجاد میشود در ابتدا به شکل انبوه است و در پایان که تعداد کاربران افزایش پیدا می کند، کاهش می یابد.
    برای مناسب بودن کیفیت بک لینک باید سایتهایی را که قصد دارید در آنها لینکهای سایتتان را قرار دهید، سایتهای مرتبط با زمینه ی شغلی شما باشند، با تولید محتوای خوب لینکهای طبیعی بسازید، بر روی یک کلمه ی کلیدی خاص تمرکز نکنید و هربار از یک کلمه ی کلیدی استفاده کنید، از خرید و تبادل لینک نیز خودداری کنید.

هرچه قدر کیفیت بک لینک شما بالا باشد بیشتر در رتبه بندی سایت شما تاثیر خواهد داشت و برعکس. در انتخاب کردن لینک ها دقت کنید و لینک های خوب انتخاب کنید.

همه چیز درمورد بک لینک