1759

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1395/07/03 - مقالات

بهترین نوع تبلیغات سایت جهت بهبود سئو کدام است؟

امروزه بهینه سازی موترهای جستجو(Search Engine Optimize) یا همان سئو به یکی از مهم ترین چالش هایی تبدیل شده که هر سایت با آن روبروست. طراحی و پیاده سازی وب سایت تازه شروع کار است، مرحله بعد که یکی از مهمترین ملاک های موفقیت یا عدم موفقیت هر وب سایت است، دیده شدن در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو است.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي.سي، مطالعه شركت بازاريابي و تحقيقاتي ژوپيتر "‪ iProspect" نشان داد تقریبا 99 درصد کاربران برای جستجوی مطالب مورد نظر خود از سه صفحه ابتدایی گوگل استفاده می کنند که از این بین 62 درصد افراد در همان صفحه اول به مطلب مورد نظر خود دست یافته و همچنین سه سایت اول نمایش داده شده در موتورهای جستجو بالاترین شانس را برای دیده شدن دارند.

با توجه به نکات فوق هر وب سایت لزوما می بایست به دنبال بهترین روش ها برای بهبود سایت در موتورهای جستجو باشد. می توان مباحث سئو رو به دو دسته کلی تقسیم نمود:

1- مباحث فنی سئو 2- مباحث تبلیغاتی و افزایش کلیک خور سایت.

بحث در مورد مباحث فنی سئو بسیار زیاد است و می توان هزاران مقاله و مطلب در این زمینه عنوان کرد. هدف اصلی مقاله جاری بحث در مورد رویکرد دوم بهینه سازی سئو یا همان مباحث تبلیغاتی است. قبل از هر چیز دقت داشته باشید که مهمترین معیار موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل جهت شناسایی وب سایت های خوب، بازدیدکننده سایت و میزان رضایت او از سایت است. هوش مصنوعی بسیار بالای موتورهای جستجو با الگوریتم های پیچیده ی خود امروزه قادرند سایت های مفید و کاربرپسند را از سایت های کاذب تفکیک کنند. مهمترین معیار برای سئو، وجود مطالب مرتبط و مفید برای کاربران است. بسیاری از سایت های داخلی و خارجی وجود دارند که از نظر نکات فنی سئو دارای نقاط ضعف و مشکلات فراوانی هستند ولی به علت بازدیدکننده بالا و مطالب مفیدشان در سطوح بالای جستجو قرار می گیرند. پس هرگز فراموش نکنید: بهترین تبلیغ برای بالا بردن بازدید سایت مطالب مفید و بروز است.

پاپ آپ(اشتباهی پر هزینه!)

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با خرید پاپ آپ از دیگر سایت ها سعی دارید بازدید سایت خود را افزایش داده و با بهبود رنک سایت در صفحات ابتدایی گوگل قرار بگیرید سخت در اشتباهید. دوران پاپ آپ به پایان رسیده است!!! برای درک بهتر این موضوع ابتدا باید دو مفهوم رنک یا رتبه سایت(Page Ranking) را از سئو مجزا کنید.

الف) رتبه سایت(که بهترین مرجع آن سایت الکسا می باشد) صرفا بر اساس بازدید سایت تعیین شده و هرچقدر کلیک خور سایت بیشتر باشد رتبه سایت بهتر خواهد بود. سایت الکسا هیچ توجهی به مطالب و محتویات سایت ندارد و کاربر و بازدید کننده سایت را هرگز در نظر نمی گیرد. پس شما به راحتی می توانید جهت بهینه سازی رتبه سایت خود الکسا را فریب دهید. کافی است یک لینک(به سایت مورد نظر) با یک تیتر جذاب ایجاد کرده و آن را هر روز در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و سایرین را وادر کنید روی آن کلیک کنند. هر کلیک بر روی این لینک باعث بهبود رنکینگ سایت شما خواهد شد! و اما روش بعدی بهبود رنک سایت: بله! درست حدس زدید... پاپ آپ!!! با استفاده از پاپ آپ می توان کاربران را به صورت ناخواسته به سمت سایت هدایت کرده و با افزایش بازدید کاذب سایت، رنک سایت را افزایش داد.

ب) در رویکرد سئو موتورهای جستجو علاوه بر رنکینگ سایت، چندین معیار دیگر نیز در نظر گرفته می شوند. یکی از مهمترین این معیارها میزان رضایتمندی بیننده از سایت و به عبارتی گشت زنی و استفاده از مطالب مختلف سایت است. شما وقتی یک لینک کاذب ایجاد کرده یا کاربر را از طریق پاپ به سمت سایت هدایت می کنید، این کاربر با مشاهده مطلب غیر مفید سایت بلافاصله آن را می بندد.همچنین همه ما بدون استثنا با باز شدن یک صفحه پاپ آپ بدون اینکه اجازه دهیم سایت لود شده و مطالب آن نمایش داده شوند آن را می بندیم! در همین لحظه اتفاقی شوم برای این وبسایت رقم خواهد خورد!!! نرخ پرش از سایت یا همان Bounce Rate افزایش یافته و ارزش وب سایت از دید موتورهای جستجو کاهش خواهد یافت. بد نیست بدانیم نرخ پرش یعنی اینکه یک سایت بلافاصله پس از مشاهده شدن بسته شود و بیننده زمان بسیار اندکی را در آن سپری کرده و به صفحات ثانویه آن وارد نشود.

یکی از بزرگترین خطاهای سئو افزایش نرخ پرش سایت است. موتورهای جستجو با این معیار به راحتی می توانند تشخیص دهند که سایت هدف از روش هایی همچون پاپ آپ جهت افزایش بازدید استفاده کرده و بر همین اساس سایت را در صفحات پایین جستجو قرار داده یا حتی آن را از لیست خارج کنند(به عبارتی دیگر مطالب سایت را ایندکس نکنند.)

پس شما هم اگر برای سایت خود پاپ آپ خریداری کردید می توانید هر روز به سایت الکسا سر زده و از افزایش رنکینگ سایت خود خوشحال باشید. ولی سعی کنید از موتورهای جستجو فاصله بگیرید، زیرا هر بار که مطالب سایت خود را در گوگل سرچ کنید خواهید دید که جایگاه سایت شما تنزل یافته است. توجه داشته باشید که دروازه ورودی سایت شما موتورهای جستجو هستند نه رنکینگ سایت! البته توجه داشته باشید که رنکینگ معیار بدی نیست و اتفاقا بالا بودن رنکینگ سایت بسیار هم خوب است. اما به شرطی که این رنکینک کاذب نباشد! یعنی بازدیدکننده بر اساس محتوای سایت به آن وارد شده باشد نه با استفاده از پاپ آپ یا لینک های غیر مرتبط.

شاید این سوال برای شما ایجاد شود؛ اگر برای افزایش بازدید سایت به روش تبلیغات، از پاپ استفاده نکنیم گزینه دیگر کدام است؟

جواب این سوال خیلی دشوار نیست. با توجه به هوش بالای موتورهای جستجو درحال حاضر بهترین روش استفاده از مطالب مفید و مرتبط است. کاربر باید به سایت شما بیاید و در آنجا باقی بماند. ولی اگر باز هم به دنبال روش های تبلیغاتی هستید می توانید از بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید (تبلیغاتی که در حاشیه سایت های پربازدید قرار میگیرند). بدون شک هر کاربر وقتی به میل خود روی این تبلیغات کلیک می کند بلافاصله آن را نخواهد بست و به دنبال مطلب مورد نظر خود در وب سایت خواهد بود. پس دیگر خطای پرش سایت اتفاق نخواهد افتاد.

جمع بندی:

سعی نکنید راه صد ساله را یک شبه طی کنید. از تبلیغات پاپ آپ فاصله بگیرید. این کار علاوه بر اتلاف هزینه، تاثیر منفی بر روی وب سایت شما خواهند داشت.

جهت معرفی سایت خود، پس از اینکه سایتی کاربرپسند و مفید طراحی کردید از بنرهای تبلیغاتی(چه در محیط مجازی و چه حقیقی) استفاده کنید و اجازه دهید کاربر به میل خود وارد وب سایت شما شود.

هرگز از کلمات کلیدی متفرقه و غیرمرتبط به مطالب سایت جهت جذب بیننده استفاده نکنید. موتورهای جستجو حساسیت خاصی نسبت به این کار دارند و جرایم سختی برای آن در نظر گرفته اند.

موتورهای جستجو را باور کنید. به راحتی نمی توانید آن ها را فریب دهید. با پیشرفت فوق العاده هوش مصنوعی موتورهای جستجو، آن ها مانند یک کاربر واقعی فکر و عمل می کنند. همان چیزی که برای کاربران جذاب است، موتورهای جستجو را نسبت به سایت شما خوشبین می سازد.

سعی کنید اصول فنی سئو را رعایت کنید. مطالب سایت خود را مرتبا بروزرسانی کرده و مطالبی مفید و مرتبط و کاربرپسند در سایت قرار دهید. با رعایت این موارد شک نکنید که کاربران بلخره سایت شما را پیدا خواهند کرد. کافیست صبور باشید(البته واقعا باید خیلی صبور باشید!)

نهایتا اینکه حتی اگر سایت جذابی از نظر ظاهری ندارید باز هم با توجه به سه اصل زیر می توانید سایتی پربازدید و در صفحات اول موتورهای جستجو داشته باشید. این سه اصل عبارتدند از:

محتوای مفید 2- محتوای مفید 3- محتوای مفید

بهترین نوع تبلیغات سایت جهت بهبود سئو کدام است؟