1810

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

جیمیل از ماه آینده فایل های پیوست جاوا اسکریپت را مسدود می کند

اگر به هر دلیلی می خواهید که فایلی با فرمت js. را به کسی بفرستید، آگاه باشید که برای انجام این کار در جیمیل فقط چند روز بیشتر فرصت ندارید. گوگل اعلام کرده که از تاریخ 13 فوریه (25 بهمن ماه) کلیه فایل های جاوا اسکریپت پیوست شده به ایمیل ها را مسدود خواهد کرد.

با این اقدام، فرمت js. هم به زمره دیگر فرمت های مسدود شده در جیمیل مثل exe. و msc. و bat. می پیوندد. از روز معین شده به بعد هر گاه بخواهید که به ایمیل خود فایلی با فرمت js. پیوست کنید، با پیغام خطایی مبنی بر مسدود شدن آن مواجه می شوید، چرا که از نظر گوگل “محتوای آن می تواند از منظر امنیتی مشکل ساز شود”.

فایل های جاوا اسکریپت به خودی خود بد نیستند، اما ممکن است در حکم یک دانلودر برای باج افزارها و انواع دیگر بدافزارها به کار گرفته شوند که طبیعتا از طریق ایمیل می توانند به سرعت در رایانه کاربران دیگر شیوع یابند.

جالب است بدانید که گوگل فایل های جاوا اسکریپت پنهان شده در فرمت های فشرده مثل زیپ و فرمت های tgz. و gz. و bz2. را هم شناسایی و مسدود می کند.

اما اگر در هر شرایطی ارسال این فایل برایتان ضروری بود، می توانید از سرویس فضای ابری گوگل درایو به جای جیمیل استفاده کنید.

جیمیل از ماه آینده فایل های پیوست جاوا اسکریپت را مسدود می کند