1812

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

“ویندوز ۱۰ ابر” برای رقابت با کروم بوک آماده می شود!

نسخه ی جدیدی از سیستم عامل جالب ویندوز ۱۰ در حال آماده سازی است، نسخه ای که به نام “ویندوز ۱۰ ابر” شناخته می شود و بررسی ها نشان می دهد ارتباط کمی با دنیای ابری دارد و در اصل هدفش رقابت با کروم بوک هاست

ماری جو فولی نویسنده ZDNet در یادداشتی به بررسی اخبار پیرامون ” ویندوز ۱۰ ابر ” با کمک منابع نزدیک خود پرداخته است. اخیرا نسخه ای از ویندوز در بین اعضای داخلی ویندوز کشف شده است و آن ها در حال تست این نسخه می باشند. این نسخه با نام Windows Cloudd شناخته می شود و در کنار دیگر نسخه های داخلی ویندوز ۱۰ در حال توسعه می باشد. این خبر توسط The Walking Cat در توئیتر رسانه ای شد و در لیست منتشر شده Cloud و CloudNN که هر دو نسخه بدون نرم افزار مدیاپلیر بوده اند، در بیلدهای آزمایشی داخلی وجود داشته اند.

حال سوال اینجاست که ویندوز ابر چیست؟ آیا نسخه ای مبتنی بر آژور است؟ آیا برنامه ی جدیدی از ویندوز ۱۰ است که برای سازمان ها در نظر گرفته شده؟ این نسخه ی رازآلود ویندوز ۳۶۵ است؟ با توجه به اطلاعات منابع نزدیک به مایکروسافت هیچکدام از حدس های بالا نیست.

منابع نزدیک می گویند ویندوز ۱۰ ابر، نسخه ی ساده شده ویندوز ۱۰ است که قادر به اجرای تنها نرم افزارهای پلتفرم یونیورسال استور ویندوز ۱۰ است. این نسخه شباهتی با ویندوز ۱۰ دارد که قبلا به عنوان ویندوز آر تی یا ویندوز ۸.۱ با شناسه بینگ شناخته شده است.

ویندوز ۱۰ ابر به مایکروسافت کمک می کند تا از طریق نسخه ی ساده تر،امن تر و ارزان تر ویندوز ۱۰ به مقابله با کروم بوک ها بپردازد. منابع نزدیک اعلام کرده اند ویندوز ۱۰ ابر یا بدون ارتباط و یا ارتباط کمی با فضای ابری دارد. بنابر این انتخاب نام ابر به احتمال فراوان به علت سیاست Cloud First می باشد؟ و یا شاید این واژه نشان از رقابت با سیستم عامل کروم/کروم بوک ها دارد؟ یا اینکه مایکروسافت در نظر دارد تا کرتانا/یادگیری ماشین را در این سیستم عامل ابر بگنجاند؟

مایکروسافت در مقابل پرسش این نویسنده حوزه تکنولوژی درباره این نسخه از ویندوز، هیچ اظهار نظری نکرده است و ترجیح داده تا اطلاعاتی را به اشتراک نگذارد.

ویندوز ۸.۱ با نسخه بینگ ویندوز در دسترس OEM تنها قرار گرفت و برای فروش به مشتریان اصلا وارد بازار نشد. این ویندوز بینگ را به عنوان موتور جستجور گر پیش فرض در خود داشت و سازندگان رایانه این نسخه را به رایگان و یا با تخفیف قابل ملاحظه دریافت می کردند.

ویندوز آر تی نیز نسخه ی از ویندوز ۱۰ بود که در سرفس آر تی، سرفس ۲ و دستگاه های شخص ثالث ARM به کار گرفته شد و تنها قادر به اجرای اپلیکیشن های ساخته شده برای این نسخه بود. این نرم افزارها تنها در استور قابل دسترسی بودند و از جایی غیر از استور نمیشد آن ها را دانلود کرد.

اگرچه ویندوز آر تی به هیچ وجه موفق نبود، اما اکنون پلتفرم ویندوز یونیورسال پتانسیل های زیادی برای تغییر شرایط دارد و داستان این بار متفاوت است. درحال حاضر و با توجه به حدس های فعلی، نگرانی اصلی عدم وجود نرم افزارهای بی شمار و بسیار قدرتمند Win32 در استور فعلی است و اگر این شرکت بتواند راهی برای اجرای آن ها در ویندوز ۱۰ ابر و به طور مثال با  Desktop App Convertor می تواند با این SKU جدید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و سازندگان را نیز به استفاده از آن ترغیب کند.

طبق گفته ی منابع، ویندوز ۱۰ ابر با بیلدهای ویندوز ۱۰ کریترز در حال آزمایش است و حدس زده می شود مایکروسافت این نسخه ی جدید را حوالی آوریل ۲۰۱۷۷ و تقریبا همزمان با انتشار جهانی به روز رسانی کریترز عرضه کند.

“ویندوز ۱۰ ابر” برای رقابت با کروم بوک آماده می شود!