1813

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

برخی از سهامداران فیس بوک، خواهان کناره گیری مارک زوکربرگ، موسس این شبکه اجتماعی از هیات مدیره شده اند!

یک گروه از سهام داران شرکت فیس‌بوک خواستار برکناری مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی این شرکت از هیئت مدیره شده اند.

به گزارش صدای آمریکا، این گروه می گوید یک رئیس مستقل برای فیس‌بوک بهتر خواهد بود تا «بر مدیران شرکت نظارت داشته باشد، طرز اداره شرکت را بهبود بخشد، و برنامه کاری پاسخگو تر، و قابل توجیه تری برای سهام داران به روی میز بیاورد.»

ایده برکناری زاکربرگ از سوی سهام داران فیس‌بوک که اعضای یک گروه مدافع حقوق مصرف کنندگان موسوم به «سام آو آس» (SumOfUs) هستند، آمده است.

این سازمان خودش را یک جامعه آنلاین معرفی می کند معمولا کمپین هایی برگزار می کند تا شرکت های بزرگ را در زمینه ها و مسائل مختلف مثل تغییر آب و هوا، حقوق کارکنان، تبعیض، حقوق بشر، فساد، و قدرت طلبی، مسئول و پاسخگو کند.

فیس‌بوک ، در حال حاضر از دادن نظر در مورد این پیشنهاد سر باز زده است، ولی احتمال دارد که زمان رأی گیری، در ماه آوریل، که سهام داران می توانند پیشنهادات شان را در آن موقع ارائه دهند، بیانیه ای منتشر کند.

مارک زاکربرگ ۳۲ ساله، برنامه نویس کامپیوتر و بنیانگزار شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک است که آن را در سال ۲۰۰۴ هنگامیکه دانشجوی دانشگاه هاروارد بود با همکاری یک گروه دانشجوی برنامه نویس راه انداخت. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی شرکت فیس‌بوک فعالیت می کند.

زاکربرگ تا سال ۲۰۱۰ جوان ترین میلیاردر جهان بود و در سال ۲۰۱۰ نیز از سوی مجله آمریکایی «تایم» مرد سال نامیده شد.

برخی از سهامداران فیس بوک، خواهان کناره گیری مارک زوکربرگ، موسس این شبکه اجتماعی از هیات مدیره شده اند!