1833

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1396/02/23 - مقالات

۴ روند اصلی سئو سایت در سال ۲۰۱۷

سئو سایت SEO یا پروسه بهینه سازی داخلی و خارجی سایت برای کسب رتبه بهتر در نتایج جست و جو بهترین ابزار موجود برای افزایش ترافیک طبیعی سایت بدون پرداخت هزینه های سنگین تبلیغاتی است. امروزه هر سایتی میتواند با پرداخت هزینه به سرویس تبلیغاتی گوگل adwords به راحتی در کلمات مورد نظر خود در صدر نتایج دیده شود ولی این کار هزینه بسیار بالایی برای سایت به همراه دارد. اما سئو کردن سایت به هزینه ای بسیار کمتر باعث میشود ترافیک ورودی سایت به صورت طبیعی اضافه شود و در بلند مدت سود آوری بالایی برای سایت به همراه دارد.

سئو دارای اصول  قواعد خاصی است که در گذشت زمان دچار تغییرات زیادی شده اند. سئو رابطه مستقیمی با تغییرات الگوریتم های موتور جست و جو دارد.تکنیک های سئو که سالهای گذشته انجام میشد در حال حاضر دیگر کاربرد ندارد زیرا موتورهای جست و جو بسیار هوشمند تر شده اند و دیگر نمیتوان به راحتی به صدر نتایج جست و جو رسید.در ادامه اصول بهینه سازی سایتها که در سال آینده کاربرد دارد را بررسی میکنم که برای حضور در نتایج اول گوگل باید حتما به آنها توجه کنید.

تمرکز روی کلمات کلیدی مختلف:

 دیگر زمان آن گذشته است که فقط روی یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشید و تمام بخشهای سایت را برای همان کلمه بهینه کنید. تصور کنید قصد دارید سایت خود را برای کلمه “املاک” بهینه سازی کنید. در گذشته میتوانستید با نوشتن چند مقاله و استفاده از کلمه “املاک” در عنوان مقالات و چند بار در میان متن و با تگ H1 و همچنین خریدن چندین لینک روی کلمه املاک سایت خود را در نتایج بالا بیاورید ولی در حال حاضر این کار ممکن نیست.

برای آینده باید کلمات کلیدی مختلف که مربوط به موضوع اصلی سایت شما هستند را انتخاب کنید و از تمامی آنها در سایت استفاده کنید . برای مثال بالا میتوانید از عبارات : خرید املاک , فروش املاک , اجاره آپارتمان , اجاره دفتر کار و …. کلماتی از این دست که مربوط به موضوع اصلی سایت شما هستند استفاده کنید. برای هر کدام از این کلمات در سایت خود صفحات و مقالاتی داشته باشید و برای لینک سازی هم باید از تمامی این کلمات استفاده کنید. به این ترتیب گوگل متوجه میشود که موضوع اصلی سایت شما در مورد املاک است و سپس برای کلمات سرچ شده سایت شما را به عنوان یک مرجع در صدر نتایج نمایش میدهد.

اگر قصد دارید روی کلمات کلیدی پر کلیک رتبه بیاورید که میزان جست و جوی ماهیانه بسیار زیادی دارند. مانند کلمات : طراحی سایت , تور استانبول , خرید شارژ و این نوع کلمات بهتر است روی عبارات مرتبط ولی کم سرچ تر تمرکز کنید و سایت را روی آنها به صفحات بالاتر برسانید و سپس به سمت کلمه اصلی مورد نظر خود بروید.

 تمرکز روی موبایل :

گوگل توجه بسیار زیادی روی سرچ موبایلی و کاربران موبایل پیدا کرده است زیرا تعداد کاربران موبایل و افرادی از گوشی های هوشمند خود فعالیت های اینترنتی روزانه را انجام میدهند هر روز در حال افزایش است. گوگل چند الگوریتم مختلف برای سرچ موبایلی معرفی کرده و حتی از فریم ورک AMP یا Accelerated Mobile Pagess رونمایی کرد که تمرکز این فریم ورک فقط روی افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت روی موبایل است.

با توجه به این تمرکز گوگل و تاثیر گذاری موبایل ها روی آینده اینترنت باید توجه ویژه ای به هماهنگ بودن سایت با گوشی های موبایل داشته باشید. قالب سایت یا اپلیکیشن شما باید حتما به صورت واکنش گرا Responsive طراحی شود. این قالب ها میتوانند خودشان را با هر سایز صفحه نمایش هماهنگ کنند و در تمامی دستگاه ها به صورت کامل و بی نقص قابل دیدن باشند.

همچنین تصاویر و مولتی مدیایی که در سایت استفاده میکنید باید در سایز و کیفیت مناسبی باشد که روی موبایل باعث کاهش سرعت سایت نشود. به طور  کلی در طراحی سایت های آینده باید اولویت را روی کاربر موبایل قرار داد و راحتی او را بیشتر در نظر گرفت و سایت را از دید یک کاربر موبایل طراجی کرد.

هوش مصنوعی در جست و جو :

شاید در گذشته که الگوریتم های گوگل پیشرفت چندانی نداشت میتوانستیم با خرید لینک و روشهای مختلف از سئو کلاه سیاه Blackhat SEO به راحتی هر سایتی را روی هر کلمه کلیدی به رتبه اول گوگل بیاوریم ولی امروز گوگل دنیای جست و جو را به صورت کلی تغییر داده است.

از سال ۲۰۱۷ و آغاز به کار الگوریتم جدید گوگل از هوش مصنوعی Artificial Search Intelligence در نمایش نتایج جست و جو و انتخاب سایتهای برتر استفاده میکند. سایتهایی که سعی میکنند با روشهای غیر اصولی خودشان را به نتایج برتر گوگل برسانند به راحتی شناسایی و از ایندکس گوگل حذف میشوند و  حتی نام مالک دامنه سایتهای متخلف در لیست سیاه گوگل ثبت میشود و تمامی سایتهای که در آینده به نام آن شخص ثبت میشود تا مدتی در قرنطینه قرار میگیرد تا اگر رفتار مشکوکی در سایت وجود داشته باشد به سرعت از نتایج حذف شود.

در آینده استفاده از سئو کلاه سیاه برای کسب نتایج بسیار ریسک بالایی به همراه خواهد داشت و کمتر مدیر سایتی حاضر میشود که آینده سایت خودش را به خطر بیاندازد.

تمرکز روی افزایش نرخ تبدیل  :

تصور کنید سایت شما روی کلمه کلیدی خاصی در رتبه اول گوگل است ولی کاربرانی که وارد سایت میشوند استفاده خاصی از سایت نمیکنند. در سایت ثبت نام نمیکنند و حتی از محصولات شما خریداری نمیکنند. پس این حضور در رتبه یک گوگل چه فایده ای برای شما خواهد داشت وقتی نرخ تبدیل Conversion Rate پایینی دارید ؟

بهتر است اگر محصول یا خدماتی برای فروش دارید قبل از اینکه به فکر حضور در صفحه اول گوگل باشید اول به این فکر کنید که چگونه کاربران ورودی سایت خود را به مشتری تبدیل کنید. چطور میتوانید تغییراتی در چیدمان سایت ایجاد کنید که افراد وارد شده را تشویق به خرید محصولات خود کنید.

بعد از آن میتوانید برای حضور در رتبه اول گوگل اقدام کنید و در این هنگام تعداد زیادی از کاربران ورودی سایت از شما خرید میکنند که نتیجه آن افزایش فروش و سود دهی سایت است.

حرف آخر :

گوگل باید بتواند بهترین نتایج را برای سرچ کاربران نمایش دهد. زیرا اگر نتایج نامربوط و غیر کاربری برای کاربر نمایش داده شود بسیاری از کاربران دیگر از گوگل استفاده نمیکنند و به سراغ سرویس های مشابه میروند که ضرر مادی فراوانی برای گوگل به همراه دارد. به همین دلیل گوگل سعی میکند با روشهای مختلف و استفاده از الگوریتم های پیشرفته سایتها را از جهات مختلف فیلتر کند و در نتایجی که نمایش میدهد فقط سایتهایی را قرار دهد که فکر میکند بهترین جواب برای جست و جوی کاربر در آن وجود دارد.

برای بدست آوردن ترافیک طبیعی از گوگل باید صبور بود و اصول بهینه سازی سایت را در طولانی مدت رعایت کرد تا کم کم سایت بتواند اعتماد گوگل را جلب کند و در نتایج به سمت بالا حرکت کند.

۴ روند اصلی سئو سایت در سال ۲۰۱۷