1839

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

افشای ۳۲ ترابایت از کدهای ویندوز۱۰ توسط هکرها

به گزارش The Register بخش بزرگی از کدهای سری مورد استفاده در ویندوز۱۰ مایکروسافت فاش شده است، برای آگاهی از جزییات بیش تر با همراه باشید.

حجم اطلاعات فاش شده به بیش از ۳۲ ترابایت می رسد که شامل کد منبع ویندوز ۱۰ و دیگر کدهایی است که به صورت داخلی در مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرد. مایکروسافت اصالت کدهای فاش شده را تصدیق کرده و از این رو ادعای هکرها قابل تایید است.

بخش بزرگی از این کدها مربوط به استفاده و کارکرد ویندوز ۱۰ با سخت افزار کامپیوترهای شخصی نظیر درگاه USB، وای فای، و درایورهای بلوتوث است. بنابراین اکنون هکرها و دیگر نقش های منفی ماجرا قادر هستند تا آزادانه در میان کدهای افشا شده جستجو کرده و رخنه های امنیتی احتمالی را شناسایی کنند.

کدهای فاش شده بر روی سایت BetaArchive.com قرار گرفته بودند، در توصیف کارکرد این سایت باید اشاره کنیم این سایت ید طولانی در ارایه و انتشار فایل ها و نرم افزارهایی دارد که تاکنون رنگ روشنایی روز را ندیده اند و به صورت عمومی منتشر نشده اند، البته پس از انتشار این خبر در سایت خبری ریجستر، مسئولین سایت بتا آرشیو اعلام کردند که تمامی اطلاعات مربوط به کدهای ویندوز را از روی سایت خود پاک کرده اند.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم مایکروسافت صحت این مسئله را تصدیق کرده، و اعلام داشته این اطلاعات از طریق سرویس ویژه ای که برای به اشتراک گذاری اطلاعات ویندوز با شرکا سخت افزاری خود راه اندازی کرده به بیرون درز کرده است.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در این زمینه عنوان داشته:

بررسی های ما تصدیق می کنند که این فایل ها بخشی از کدهای منبع ویندوز ۱۰ هستند که از طریق سرویس Shared Source Initiative که جهت استفاده شرکا سخت افزاری راه اندازی شده است، به بیرون درز کرده اند.

در انتها باید اضافه کنیم که اطلاعات درز شده علاوه بر کدهای منبع ویندوز۱۰، نسخه های متعددی از ویندوز ۱۰ که تاکنون منتشر نشده اند را نیز شامل می شود.

افشای ۳۲ ترابایت از کدهای ویندوز۱۰ توسط هکرها