1864

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

نرم افزار SQL Server 2017 برای لینوکس منتشر شد

پس از گذشت یک و نیم سال از رونمایی نرم‌افزار مدیریت پایگاه داده‌ی sql server 2017 برای لینوکس، مایکروسافت امروز نسخه‌ی نهایی این نرم‌افزار را منتشر کرد.

مایکروسافت یک و نیم سال پیش اعلام کرد که نرم‌افزار مدیریت پایگاه داده‌ی SQL Server 2017 را برای لینوکس عرضه خواهد کرد. ردموندی‌ها اواخر سال جاری میلادی اولین پیش‌نمایش عمومی این نرم‌افزار را منتشر کردند. مایکروسافت امروز در جریان برگزاری کنفرانس Ignite 2017، اعلام کرد که کاربران می‌توانند نسخه‌ی نهایی این نرم‌افزار را دریافت کنند و مورد استفاده قرار دهند.

ردموندی‌ها چند ماه پیش نیز نسخه‌های پیش‌نمایش نرم‌افزار SQL Server 2017 را منتشر کرده بودند. این اولین نسخه از سیستم پایگاه داده‌ی مایکروسافت است که می‌توان از آن به‌صورت هم‌زمان در پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و داکر هاب (Docker Hub) استفاده کرد. مایکروسافت اعلام کرده که تا امروز SQL Server بیش از دو میلیون بار مورد استفاده قرار گرفته است.

نرم‌افزار SQL Server 2017 از ابزار تحلیلی مبتنی بر پایتون و آر نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از داده‌های درون نرم‌افزار SQL Server 2017، بدون نیاز به انتقال داده‌ اقدام به آموزش مدل‌های تحلیلی خود کنند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است کاربرانی که از SQL Server در کنار ویندوز سرور مبتنی بر آژور استفاده کنند، می‌توانند از تخفیف‌های این کمپانی بهره ببرند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کاربران در صورت استفاده از azure Hybrid Benefits، تخفیف ۵۰ درصدی دریافت خواهند کرد. از دیگر محصولاتی که مایکروسافت امروز در کنار SQL Server 2017 عرضه کرد باید به Database Migration Service و SQL DV Managed Instance اشاره کرد که برای انتقال سریع اطلاعات کاربران به سرورهای ابری کمک می‌کنند.

نرم افزار SQL Server 2017 برای لینوکس منتشر شد